tisdag 13 juli 2010

Rolig helg & grusplan på G.

Ja, så har en hel helg och lite till gått igen. Tiden börjar få upp farten igen och det är redan onsdag imorgon. Nu börjar jag känna igen farten...

Lördagskvällen bjöd på månadens träff med tjejerna och den här gången var det grillkväll hos Camilla som stod på planeringen. Fem tjejer var vi den här gången och det blev några timmar med god mat och roligt tjejsnack med mycket skratt till att börja med. Senare drog vi till Borgviksladan och hade kul några timmar där också. Pappa var snäll och körde oss åt båda hållen (han stannade också där under tiden). Hemma var vi strax efter 3 och hela min söndag gick åt till att vara trött och sova, men det var det ju värt! Och bakis var jag inte heller så det får man väl tacka för :P Bara trött som busen. Det märktes att man inte är van att vara varken ute eller uppe så länge längre. Man har definitivt blivit äldre ;)
Riktigt roligt att komma ut iallafall, då det inte är så himla ofta man får för sig att göra det nu för tiden. Kul att umgås med tjejerna (som alltid) och kul att se lite annat folk med =)

Ja, söndagen bara försvann i ett svep som sagt. När klockan var 19:30 och vi hade lagt barnen så kunde klockan lika gärna bara ha varit 17:00 eller så. Som det kändes. Jag fattade inte (och fattar fortfarande inte) vart den dagen tog vägen ;)

Igår hände inget speciellt, det var mest en vanlig dag. Jag försökte städa litegrann i värmen och sen var jag och barnen till mamma och satt ute där några timmar. Träffade Marie och resten av "folket". Hade trevligt. Ja, som vanligt.

Igår började Peter att plocka bort ute också och känna på marken lite med spaden. Vi ska ju ta bort vår hemska så kallade gräsmatta och få en liten grusplan istället. Dock så var det mitt på dagen och det har varit fruktansvärt varmt och klibbigt de här dagarna så det blev inte mer än så just då. Men idag har han och svärfar grävt bort allt och imorgon fortsätter väl det projektet. Jag ska rensa ur rabatterna också och gräva ner några liljor (eller vad det är) som vi grävde upp ur gräsmattan för att ha kvar. Så ska vi även se till att äntligen få upp lyktstolpen som Peter fick i 30-årspresent nu när vi ändå gör i ordning.
Det känns kul och jag tror det kommer bli sååå bra! Allt är iof bättre än hur det ser ut nu ;)

Jaja, nu får det vara nog med det här för tillfället. Kanske lägger till någon eller några bilder från tjejkvällen vid ett senare tillfälle också, men inte idag. Jag har dem inte i den här datorn och jag orkar inte krångla med det just nu mitt i natten. Kanske imorgon om jag fixar det alls. Det märks om det här inlägget förblir ett inlägg utan bilder eller om det förvandlas till ett med bilder :P

Ha det gôtt!

3 kommentarer:

Milla sa...

Tack! Det ska bli jätteroligt. :)

Marie sa...

Bildbevis på grusgången sen också då :-)

MammaSusan sa...

Är också nyfiken på den kommande grusgången =)