måndag 26 juli 2010

Ner en sväng, sen upp igen.

Regnet fortsätter och humöret går neråt. Idag har jag hittills hunnit med att både känna mig supertrött, vara ledsen, bråka med gôbben, skrika åt barnen och få en ångestattack. Tror jag att det var iallafall. Jag visste inte vart jag skulle göra av mig själv och hade svårt att andas. Otäckt iallafall när man inte vet riktigt vad som händer med en liksom, sen får det väl kallas vad det vill.

Nu några timmar senare mår jag "bra" igen och känner ingenting av det där ovanstående. Visst är det sjukt hur det kan skifta snabbt?!! Fast det är nog egentligen mest jag som inte är så där riktigt normal heller... Annars i det stora hela så trodde jag att allt var mycket bättre nu, och det är det väl egentligen också om man jämför med i vintras när jag kraschade totalt. Nu under sommaren har det varit speciellt bra och inte alls varit så "tungt" med allt även om man har sina små spöken som håller sig där nånstans i bakgrunden inuti. Men det har väl alla eller? Finns det verkligen någon enda människa som är helt bekymmersfri? Det tvivlar jag på.

Jag måste sluta slarva med mina antidepressiva också så kanske det inte blir så här. Inte lika lätt iallafall. De ger mig lite mer tålamod och kraft att tänka igenom saker på ett annat sätt. Och jag har verkligen haft jättesvårt att komma ihåg att ta dem som jag ska på senaste. Jag har alltid varit dålig på att komma ihåg piller som ska tas varje dag som p-piller eller penicillin eller what ever. Alltid. Det kvittar hur "viktiga" tabletterna varit. Har ni några bra kom-ihåg-tips??

Nu ska jag göra mig och Linus i ordning och så ska vi åka ut en sväng för att göra lite ärenden tillsammans med mamma. Bl.a. så måste jag hämta ut lite fler tabletter på apoteket. Det skulle jag ha gjort i säkert två veckor nu, men det har inte blivit av. Men nu så...

Ha det så bra alla!
Det ska jag ha resten av dagen nu har jag bestämt ;)

4 kommentarer:

MammaSusan sa...

Jag brukar sätta mobilen på ringning om det är något jag ska komma ihåg, & på den tiden jag åt minipiller pep mobilen samma tid varje dag.

Klart alla måste ha något som tynger en annars är man ju inte människa! Kram & hoppas du mår bättre snart!!

CarpeDiem sa...

skönt att höra att man inte är ensam om detta med humörsvängningar! tjo...
Och som tips för ett komihåg.... jag har alltid kartan med p-piller i tandborste-muggen. Borstar ju tänderna varje morgon och kväll så NÅN gång måste man ju bara komma ihåg att ta dem när man ändå är där och rotar runt efter tandborsten.

*KrAm*!

Marie sa...

Jag har påminnelse på mobilen som piper samma tid varje kväll så jag ska komma ihåg pillret :-)

Du kanske har samlat på dig lite under ett tag som behövde komma ut idag och då blev det som det blev?

Nej det finns inte nån som är helt bekymmersfri, det kan jag lova dig.

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll :-)

Buzaan sa...

Jag har mina piller vid tandborsten & oftast kommer ja ihåg att ta dom i samband med tandborstningen nån gång om dagen =)

Känns skönt att läsa att man inte är ensam om att ha humörsvängningar m.m.. & detta med ångesten är nått som kommit till mej oxå, jätte jobbigt vissa stunder & man är grymt lättirriterad (gôbben som får ta all skit) som man egentligen inte menar men ut kommer de oavsett & man grinar som ett litet barn över ingenting vissa dagar & vissa dagar känns allt super bra men så kommer man ner i en dal igen.. Skit jobbigt för dom som inte förstår en & vad man går igenom .. Har än sålänge klarat mej utan tabletter för detta & ja hoppas att ja kan försöka undvika de, men måste man så får man ju ta de..
Hoppas du känner dej bättre snart.
Kram