söndag 25 juli 2010

Regn och rusk i Mariebergsskogen.

Ligger i sängen och har gjort så ett tag. Jag har lagt mig för kvällen men har fortfarande en del kläder på här jag ligger under täcket. Mina fötter är iskalla! Men det har sina orsaker. De har varit blöta i typ 5 timmar också så det lär väl dröja innan de blir varma igen... För trots ett riktigt regnväder med både blåst och en temp på sisådär 13-14 grader så tog jag med mig sönerna och deras mormor till Mariebergsskogen idag för att titta på djuren. Komma ut lite och göra nånting. Och trots skitvädret så fick vi faktiskt riktigt mysigt. Man KAN visst hitta på saker och vara utomhus fast vädret är dåligt har jag märkt idag :P

Vi åkte runt 13-tiden och kom tillbaka 18:30 nu ikväll. Då hade vi hunnit med ett besök på McDonalds på hemvägen också så klart. Det regnade så gott som hela tiden vi var där, men vi hade det riktigt mysigt ändå måste jag säga. Och litegrann var vi ju inomhus när vi tittade på djuren som var inne i stallarna och när vi åt våfflor på cafét i Lillskogen.

Det fanns en gris som hade 6 små kultingar, födda 13 juli om jag inte minns fel, och de var nog det sötaste jag sett på länge. Oj oj oj... =) De var nog det bästa av allt tror jag. Iallafall för min del. Robin tyckte att kycklingarna var sötast.

Blev inga bilder tagna på djuren eller så idag. Det lockar inte så där jättemycket att dra fram kameran i regnvädret så det fick vara. Tog bara fram den allra sist innan vi åkte därifrån eftersom Robin bad mig så snällt. Så klart att mamma måste fota när man tar sig en tur på vargen!

1 kommentar:

Marie sa...

Hoppas fötterna tinar upp snart :-)

Ser ut som Robin mer försöker bryta nacken av vargen på det första kortet *s*