måndag 30 juni 2008

Sömnlöst.

Är första gången jag skriver i den här bloggen nu. Klockan är ca 00:30 och jag är ganska trött. Tyvärr kan jag inte gå och lägga mig, då min katt Liza är ute fortfarande och jag inte kan sova om jag inte vet att hon är inne. Ofta är hon med mig och vovven på kvällspromenaderna, men om jag tycker att det är för sent på kvällen eller vet att vi ska gå och hälsa på någon så brukar hon få stanna inne. Annars blir det så här att man får sitta uppe och vänta och oroa sig för henne. Idag var det egentligen för sent för henne att få gå ut (klockan var typ 22:15) och jag och Tyson skulle hälsa på Maria och hennes papillon Mille, men då jag lyfte upp Liza så kände jag hur varm hon var och tänkte att "Okej, det får gå bra idag då, så hon får komma ut och svalka sig lite". Det är ju så varmt inne hos oss... Nu har jag och Tyson varit hemma i över en timme och jag har ropat på Liza ett par gånger, men än har hon alltså inte behagat att komma hem. *sucka* Det blir inte roligt imorgon när Robin vaknar (garanterat tidigt) och är pigg och jag är dödstrött. Men det är smällar man får ta när man är så dum som jag :P
Det är så jobbigt att man blir så orolig också, man tänker på en massa som kan ha hänt. Det är likadant varje gång, men hittills så har hon ju faktiskt kommit hem till slut och ingenting har hänt. Men man kan ändå inte låta bli att oroa sig.

Skapade den här bloggen för att ha något att göra medan jag väntar (och för att det är kul att skriva) men just nu kommer jag inte på så mycket. Finns väl egentligen en hel del att säga om allt möjligt, men det märks att hjärnan inte går på högvarv just nu kan jag ju säga...

Kom in nu, Liza...

Inga kommentarer: