lördag 24 juli 2010

Fortsättningen.

Ska försöka att fortsätta litegrann där jag slutade. Det sista jag skrev om var väl min födelsedag i tisdags tror jag?

I onsdags tog jag med mig Robin & hans kusin Johanna till stan och såg på nyaste Shrek-filmen på bio. Vi hade jättetrevligt och Shrek var lika bra som alltid, även om detta nog inte var den bästa av de fyra filmerna. Synd att det är den sista dock, för Shrek skulle man ju kunna titta på i all evighet annars liksom.

I torsdags tror jag inte att vi gjorde något särskilt och gjorde vi det så minns jag det iallafall inte så att jag kan skriva om det ändå :P

Igår förmiddag ringde svärföräldrarna och undrade om vi skulle ta en vända till Charlottenberg och det lilla zoot där, Zooparken heter det väl, så det gjorde vi. Robin fick klappa en tigerpyton och en skäggagam och dessutom hålla en regnbågsboa så han var nog rätt nöjd. Och så blev han jagad av en näsbjörn också som hans far lyckats reta upp... Det var en rolig liten utflykt iallafall och även idag var båda barnen så snälla så. Förutom att Robin blir så otroligt uppe i varv emellanåt, men är man barn så är man och det är väl inte så lätt alltid när springet sätter igång i benen kanske.

Idag ska jag med farsan till Arvika för lite cruising. Tidigare år så har jag varit med honom mer, men i år tror jag att det är första (och säkert enda) gången det blir av för mig nu ikväll. Det har bara blivit så. Man har mycket att stå i annars också och nu är det ju ytterligare lite mer när man har två barn istället för ett som jag haft förut (och före det inget alls :P) Hur som helst så ska det bli roligt att komma iväg nu. Hoppas på uppehållsväder också...

För övrigt så är det väl lilla kissekatten som är något att berätta om för tillfället. Hon har tappat mer päls och fått fler kala fläckar. Jag ringde ju veterinären förra veckan och då bestämde vi att vi skulle avvakta över helgen och se hur det blev den här veckan. Vi tyckte det verkade gå bättre till en början, men i onsdags tror jag det var som vi alltså upptäckte fler fläckar. I torsdags ringde jag veterinären igen och vi pratade en stund. Det är omöjligt (så klart) att säga vad det beror på bara genom telefon och det faktum att hon inte har några fler symtom än håravfallet gör det ännu svårare att peka på något specifikt. Hon kliar sig ju inte, har inte röd och irriterad hud, inget sånt.Och hon beter sig precis som vanligt. Det verkar liksom inte störa henne. Däremot så har hon ju magrat av väldigt de senaste månaderna också och det kan ju höra ihop. Det kan vara något med ämnesomsättningen eller något fel på t.ex. sköldkörteln, levern eller njurarna (som hon ju redan äter särskild mat för att hon har problem med). Eller så är det någon brist på något. Ja, det kan vara i stort vad som helst.
Jag bokade in en tid om lite drygt en vecka iaf så de får göra en koll och ta lite basblodprover och sånt. Hoppas att de hittar något som är behandlingsbart. Annars blir det jobbigt. Fast jag försöker förbereda mig lite också på att det kanske är slutet för den här damen med allt som varit inom det senaste året. Anfallen i vintras och nu avmagringen och håravfall. Hon är ju ändå 10 år så hon börjar ju bli gammal, men samtidigt så tycker jag inte att det är någon väldig ålder på en katt heller. Usch, jag vill inte tänka på det alls egentligen, men samtidigt så vill jag inte att det ska komma som en överraskning heller om det blir tvunget att ta bort henne. Är det för illa så kan man ju inte ha henne kvar bara för sin egen skull, hon måste ju få må bra om hon ska leva också...

Nej, nu tror jag att jag avslutar här innan jag drar iväg in på för mycket ledsamheter. Man vet ju inte alls hur det blir än. Man får ju inte gå händelserna i förväg allt för mycket. Man kan förbereda sig litegrann, men sen får man bara vänta och se. Älskade pissetatten...

Ha en gottig lördag gott folk!

2 kommentarer:

Marie sa...

Det hade varit kul å se den där näsbjörnen jaga Peter i stället :p

Stackars lilla Liza, hoppas som sagt att de hittar något behandlingsbart på henne. 1o år är ju ingen ålder egentligen så vi får hålla tummarna att det går bra.

Malin sa...

Hoppas de inte e nåt allvarligt fel på Liza!! Stackars henne..