måndag 1 februari 2010

Rätt okej.

Måndag igen. Veckorna går såå fort. Jag är sjukskriven idag och imorgon också, sen ska det väl bli "som vanligt" igen. Jag pratade ju med både Mona och Jörg i telefon i fredags, men jag bad inte om någon längre sjukskrivning då jag känner att jag ändå måste komma igång med det vanliga livet. Jag är rädd att jag blir för bekväm om jag har Robin på dagis till klockan 16 varje dag och så blir det ännu jobbigare när han inte får vara så mycket sen. På dagis har de förresten ändrat tiderna för 15-timmarsbarnen så att de ska gå 3 timmar varje dag i veckan nu istället för 5 timmar i 3 dagar. Det har jag försökt att prata med personalen om att det vill jag inte, och jag orkar inte med det heller. Vilket spring att ha Robin där från 9-12 varje dag! Nej fy... Är ju särskilt jobbigt eftersom man har Linus att "släpa på" också. Man kommer ju knappt hinna hem innan man ska iväg igen och för mig att få sova på dagen nån gång ibland skulle ju inte vara att tänka på. Inte skulle man hinna med nåt annat heller direkt på 3 timmar tycker jag. Men jag tror faktiskt att man får bestämma lite över sina timmar själv också och jag ska prata med en ordinarie fröken imorgon (det är ju alltid en massa vikarier på dagis också...) så ska det nog ordna sig.

Linus har blivit superförkyld nu så vi har haft det jobbigt här sen slutet på förra veckan. Nätterna har varit hemska... I natt kunde vi dock ligga kvar i sängen hela natten iallafall och det var ju skönt. Blev väl lite mer sömn än de tre tidigare då man sprungit upp och ner för näsdroppar, snorsugning, matning... Suttit och vyssjat. Och sen inte kunnat somna om när Linus väl somnat. Blä...
Robin är också förkyld, men inte alls så illa som Linus. Är väl värre för bebisen eftersom han naturligt har mycket trängre gångar i näsan...

Appropå Linus täta näsa, så har jag också funderat på om han kanske är allergisk (som du kommenterade Tezz) eller så eftersom han varit så tät till och från sen han var typ 2 månader eller nåt. Länge är det iallafall. Vi var ju till doktorn med honom, men hon kunde inte se att det skulle vara något fel. Jag funderar ändå på om man ska be att de tar något allergitest eller så på honom. Jag ska prata med Eva på BVC nästa gång vi ska dit (han ska ändå vaccineras om typ 2 veckor). Han har ju iof inga andra symtom på att det skulle vara allergi som t.ex. att det skulle klia i ögon eller att han skulle ha prickar eller vad som helst, men man vet ju aldrig. Bättre att kolla upp det ändå...

Annars då? Jodå, det rullar på. Känner mig ganska okej för tillfället. Var ganska låg första halvan av lördagen, men sen har jag blivit piggare (psykiskt) efter det. Mamma var här i lördags och vi hade så trevligt. Jag fick riktiga skrattattacker flera gånger under kvällen när mamma och Robin lekte. De är så himla roliga. Jag skrattade så att tårarna sprutade och det kändes så himla skönt efteråt. Det var precis den medicin jag behöver.
Igår kände jag mig också ganska pigg inombords mest hela dagen och idag känns det som att lite energi till att faktiskt göra nånting här hemma också börjar att återvända. Vi får väl se hur mycket av den jag kan ta vara på (är ju Linus som bestämmer hur mycket man får gjort... :P)

Hoppas man kan få fortsätta gå lite uppåt nu utan att ramla, men vi tar en dag i taget.

3 kommentarer:

Marie sa...

Säg till dagisfröknarna att de är välkomna att gå hem med Robin varje dag klockan 12 :p

Hoppas inte Linus gått och blivit allergisk mot något nu då utan att det bara är en väldigt lång och envis förkylning. Fast skulle han vara det så är det ju bra att få reda på det så tidigt som möjligt.

Kramar :-)

Milla sa...

Skönt att du haft några relativt bra dagar nu. Hoppas det bara kommer bli bättre! :) Kram.

Camilla sa...

Hej! Du kan gå in och läsa lite på http://allergi.nu/ Stå på dig när det gäller Linus förkylning på Bvc.