fredag 19 februari 2010

Inte så orolig.

Snöar massor idag med... Jag och grabbarna (Linus, Robin & Tyson) var ute ett par timmar imorse och skottade snö. Eller ja, jag skottade. Linus sov och Robin lekte med Viktor som kom ut till oss. Tyson lekte med sig själv och grävde så snön sprutade. Det var jätteskönt att vara ute de där timmarna, få lite luft och anstränga sig lite.

Båda mina pojkar är förkylda, men Linus är nog värst. Fast det verkar nog bara så eftersom han är bebis och det blir ju automatiskt jobbigare för dem. Det som är "bra" är att hans snor började rinna igår och gör det fortfarande. Så det kommer ut menar jag.
När det gäller hans andra täthet i näsan så är jag ändå inte värst orolig för sånt som bronkit eller astma eller allergi eller något sånt. Jag tror mer på att det är någon körtel eller polyper som är förstorade där bak och därför gör det trångt att andas. Eftersom det inte har hjälpt värst mycket med varken koksaltdroppar eller Nezerildroppar till honom (innan han var förkyld). Han var ju ändå inte värst slemmig fast han var tät. Därför tror jag mer på att det av någon anledning är trångt än att det skulle vara någon "sjukdom" eller vad man ska kalla det. Men just i detta nu när han är förkyld "på riktigt" också så är det ju ändå svårt att uttala sig om vad som är vad egentligen...

Jaja, nu ska jag se om Linus vill ha lite mat och kanske blir på lite bättre humör efter det. Han är riktigt tjurig idag annars... Fast det beror nog på förkylningen. Det tar på honom. Han sov 3 timmar ute i vagnen förut, och hade nog sovit ännu längre om jag inte gått ut och tagit in honom, så han är sliten stackarn.

Gôtt med fredag iaf =)

Inga kommentarer: