tisdag 16 februari 2010

Ledig tisdag.

Tänk att det snöar idag igen... Herregud vilken vinter det har varit (och är) den här gången! Hoppas att det betyder att det blir en likadan sommar också, fast tvärtom :P

Linus står som vanligt ute och sover i vagnen och Robin ser på tv och äter apelsin i vardagsrummet för tillfället. Jag har det ganska lugnt. Känner att jag som vanligt är något lite för slö, men jag har iallafall vaknat på någorlunda rätt sida idag vilket är ganska skönt. I och med att det är tisdag idag så är vi lediga tillsammans jag och barnen och jag känner att det verkligen är nödvändigt med de här dagarna som man slipper jäkta iväg på morgonen. Himla tur att det ordnade sig med dagistiderna, iallafall just nu när jag kan tycka att de mest enkla företaganden kan vara hur besvärliga som helst...

Har sovit rätt okej i natt iallafall även om jag som vanligt nu för tiden hade lite svårt att komma till ro och somna det första. Det har blivit mer och mer funderingar som kryper på mig på kvällarna. Funderingar om allt. Ibland känner jag mig orolig och uppjagad utan anledning. Och ibland känner jag mig nästan rädd. Exakt för vad vet jag inte, men jag tror det handlar om livet och döden och allt runtomkring. Jag kan bli så överväldigad när tankarna väl börjar snurra. Det liksom bara slår mig hur stort allt är och hur liten man ändå är på jorden.

Jaja, det börjar dra iväg som svammel nu märker jag så det är väl dags att ge sig. Hur som helst så känner jag mig ganska glad idag och hoppas att jag kan använda den känslan som energi... Men jag börjar också lära mig att inte sätta upp för stora mål för vad jag ska få gjort, för då blir jag bara deppig i slutändan när jag inte fick tummen ur som jag ville, utan jag tar det mer som det kommer. Det som blir gjort blir gjort och då kan jag bli nöjd över det istället!

Nu blir det en sväng i era bloggar och en titt till på facebook, sen får vi se vart dagen lider efter det.

Hej!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Det kanske är biverkningar av tabletterna du känner av?

Marie sa...

Ja jag hoppas också att det blir en varm sommar i år. Lång, varm och regnfri. Ska det regna kan det regna på natten.

Ja jag ligger också och funderar som du gör emllanåt. Tycker det är dumt att människan utvecklats till att kunna tänka på det viset :p

Du får ta en sak i taget, en dag i taget :-) Dammsugning ena dagen. Vika tvätt den andra. Typ :-) Ingen av grejerna lär gå någonstans heller så det lär ju finnas kvar tills du tar bort det *s*
Kramar i massor till dig :-)

Milla sa...

Skönt med en "glad" dag! :) Kram.