fredag 26 februari 2010

Mycket klagomål, men bra ändå =)

Nu är det en vecka sen jag skrev sist. Tiden bara rasar iväg...

I söndags var det dags för oss som planerat en tur till Leklandet på Nöjesfabriken med våra barn att ge oss iväg. Det snöade en massa på lördagen och man var lite orolig att det inte skulle bli av, men söndagen kom med fint väder (om än svinkallt) och vi stack iväg. Jag och Robin åkte med Katarina och hennes son och Camilla och Jessica tog egna bilar med sina barn. Vi parkerade vid Bilan och gick bort till Nöjesfabriken bara för att finna det stängt! Det skulle öppna 10:00 och klockan var kvart över när vi kom. Utanför stod också ett gäng som skulle ha kalas där inne 10:30 med sina barn... Det var hur kallt som helst och jag tyckte mest synd om dem som stod där med en tårta och lättklädda barn och inte fick komma in. Flera personer försökte ringa in men möttes bara av telefonsvarare. Ingen lapp eller nånting fanns det som förklarade varför det inte var öppet. DÅLIGT! Man tycker ju att oavsett vad som hänt så måste det ju finnas NÅN man kunnat skicka dit för att tejpa upp en lapp eller så...
Efter ca 15-20 minuter där utanför gav vi upp och åkte till Lekstunden på Våxnäs istället. Inte alls vad vi hade tänkt oss, men det blev ju riktigt trevligt ändå och barnen hade det roligt. Dit kom också Anna med sin dotter lite senare. Tänk att hon redan är 11 år...!

Den här veckan har vi äntligen bokat tid för Linus dop. Det blir det 28 mars så han kommer ju att vara nästan 7 månader då, men bättre sent än aldrig. Det har liksom inte funnits ork att tänka så mycket på det nu. Robin var bara typ 2½ månad när han döptes så det ska bli spännande att se skillnaden på hur de reagerar. Linus är ju så "med" och han lär ju inte vara mindre "med" om en dryg månad...
I onsdags beställde jag inbjudningskort på internet så nu väntar jag med spänning på att de ska komma. Jag tycker att sånt är så kul när man får göra i ordning lite själv.
Nu hoppas jag bara att de som inte får någon inbjudan inte blir allt för ledsna eller sårade, men vi har ju faktiskt planerat att bara ha ett litet dop för de närmaste och de som känns närmast Linus. Det gnager mig lite det här med "sållandet". Jag är så rädd att folk ska bli förbannade. Jag är rädd att folk ska ta det för personligt för det är inte så det är meningen. Men vill man inte ha det stort så kan bara inte alla komma...

Jaja, nog om det.

Försäkringskassan ringde mig idag också. Eller ja, egentligen igår först, men första gången då så skrek Linus så väldigt så jag inte kunde prata och sen när kvinnan ringde upp igen så var jag och hämtadeRobin på dagis.
Iallafall, när jag "kraschade" och blev sjukskriven så tog det 8 dagar innan jag tog tag i det och anmälde det till dem. Och som orsak till varför det blivit så sent så angav jag typ att jag inte visste riktigt vilka regler som gällde och då inte heller orkade ta reda på och ta tag i det just då när jag mådde som jag gjorde. BIG MISTAKE tydligen... Att inte veta vilka regler som gäller var ingen orsak (och nej det fattar jag, men det var ju lite mer komplicerat än så...) utan nu får jag inga pengar för de där dagarna. Jag försökte ju så klart få henne att förstå att det ju inte var den ensamma orsaken men tydligen hade de snöat in på att jag skrivit det. Jag talade om för henne att det är fan inte lätt att veta nånting om deras olika regler för allt och att jag inte fattar vart fan det är på väg. "Det är helt otroligt nu för tiden!" sa jag till henne. Och hon sa att de har ju sina regler som de måste följa... Då kom jag på att jag kansske skulle säga till henne att jag fattar ju att det inte är hennes fel personligen det här, men jag blir så irriterad bara.

Efter samtalet så kom jag att tänka på att jag ju inte fick någon havandeskapspenning heller i somras efter deras bedömningar... Helt sjukt egentligen att någon jävel (ursäkta uttrycket) ska kunna sitta och bedöma mig och mina arbetsuppgifter utefter vad som står i ett papper!!
Nej, jag vill bara spy på den jävla kassan...

Annars så är det fredag idag och det får man ju vara glad för. Det känns bra =) Jag har nog tusen andra grejer jag skulle kunna skriva om också, men jag kan ju inte sitta här hela dagen. Jag måste ju ta hand om kidsen också :P

Men jag ska tala om att jag iallafall mått överlag ganska bra den här veckan och det börjar röra lite på sig när det gäller min ork och lust att ta tag i vårt bombnedslag till hem... För det har inte varit vackert nu på länge... Men jag tycker själv att det blir bättre och bättre. Och det mesta i livet känns lite roligare också just nu överhuvudtaget. Gôtt dä.

Smell you later!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Dagens ris går till regeringen som bestämmer Fk regler!

Jessica sa...

Ja sjuka regler.... :S

trevlig helg kram

Marie sa...

Ja fy för försäkringskassan och andra såna där ställen man måste skicka papper till och så där :-(

Du har ju förklarat varför du inte vill ha ett stort dop så jag tror nog att folk kommer förstå :-)