tisdag 16 februari 2010

Om sömnproblemen.

Har väldigt ont i magen, eller typ området runt äggstockarna och det. Började nån gång under dagen och har bara blivit värre under eftermiddagen och framför allt kvällen. Undrar om det kanske är mens eller så som är på väg tillbaka? Det lär märkas så småningom. Tråkigt är det iallafall och jag hoppas det går över snart =/

Att jag inte kan somna så bra på kvällarna kan delvis vara en biverkning av tabletterna jag äter, man kunde få sömnlöshet tror jag, men delvis beror det nog helt enkelt på alla funderingar också. Är väl en blandning. Det började mer efter "kraschen" det här med att jag inte kunnat sova ordentligt, så det kan ju både bero på den och på att man började äta tabletterna då. Man ska försöka lösa alla problem på en gång inne i huvudet och det säger sig ju självt att det inte funkar. Ändå envisas hjärnan med att försöka när man egentligen borde vila... Okej om man kunde få nån snilleblixt nån gång när man ligger där och funderar, och nästa dag visste hur man skulle lösa sina problem, men när man bara ska ligga och låta allt gnaga kväll efter kväll utan att något händer så är det tröttsamt... Jaja...

Nu ska jag och Linus gå och sätta oss i soffan, så får vi se om han vill se på Halv åtta hos mig som jag spelat in idag. Himla bra program det tycker jag. Fast jag inte gillar Helge Skoog nåt vidare. Eller jo, i det här programmet gör jag faktiskt det. Men inte annars.

Aja, hej.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det är lättare sagt än gjort att försöka få hjärnan att tänka på trevligare saker. Men det borde gå med lite träning kanske :)

Ja Herkules är ju också 10 och han blir ju inte yngre precis :-(

Erika sa...

sådär va de för mej när ja mådde dåligt oxå..fick ju sömnbrist å utmattning..hjärnan vägrade stänga av, man bara funderar å funderar, går egenom varenda jävla grej..men som sagt, aldrig kommer man fram till nåt.. de undermedvetna å tankarna e ingen lätt grej å förstå sig på, svårt å lära sig å sluta oxå :-(
hoppas du mår bra snart, sakta men säkert kommer du göra de iaf :-)

kram på dej!