torsdag 7 januari 2010

Om 2009.

Så här skrev jag om 2009 i årsskiftet 08/09:

2009...
...börjar på mitt nygamla jobb. Troligtvis i februari. Jag kommer inte att jobba som vårdbiträde längre utan ska ingå i en servicegrupp i kommunen som har hand om städ, mat, inköp och tvätt.
...ska få mitt andra barn, BF 18 augusti, om allt går som det ska.
...mammaledighet.
...mannen fyller 30 år.
...vill tatuera mig igen.
...få en bättre kontakt med många av vännerna. Jag har varit så slö 2008.
...skulle vilja gå på Big Comedy om det kommer till Karlstad.


Här kommer några kommentarer så här med facit i hand:

~Jobbet började redan i januari och det blev ganska pang bom om man säger så. Dessutom blev det inte alls någon riktig servicegrupp. Jag fick en arbetskamrat och vi två tillsammans tog hand om enbart städbiten. Delade plats med två till ibland som hade hand om den kylda maten och inköp men jobbade inte tillsammans på det viset. Tvätten var helt för sig. Har trivts ganska bra, men det var inte så kul att bara städa... Dessutom blev det jobbigare och jobbigare allt eftersom graviditeten gick.

~Mitt BF ändrades till 31 augusti efter ultraljudet och sen behagade ändå lillen inte att komma ut förrän den 8 september. Oj, vad vi väntade på honom... Men till slut kom han, ganska dramatiskt, till världen med sugklocka, lille Linus. Det var min första vaginala förlossning då jag blev snittad med Robin. Det var nog både det värsta och det häftigaste jag varit med om på samma gång. Man vet iallafall inte vad riktig smärta är förrän man fött barn kan jag säga!

~Har varit mammaledig sen 1 juli och året ut. Fortsätter så klart det här året. Med Robin var jag hemma tills han var 5½ månad, men den här gången har jag tänkt att vara hemma minst tills Linus blir 1 år.

~Peter fyllde 30 år den 3/12. Jag och hans mamma planerade en fest för honom som hölls den 28/11 i Slottsbrons Folkets Hus. Tror vi lyckades ganska bra med den. Men så tog den 2 månader att planera den och att hålla den hemlig var inte alltid det lättaste. Duktigast var nog Robin ändå som bara är 4 år och ändå lyckades hålla tyst hela tiden!

~Någon mer tatuering blev det inte. Har varken funnits tid eller pengar. Men nu 2010 ska vi väl försöka få till det. Måste ju skriva till Linus namn på armen om inte annat.

~Bättre kontakt med vännerna... Hmm... Jo, jag tror nog faktiskt att det var bättre under den senare halvan av 2009 än vad det var 2008 iallafall. De första månaderna 2009 mådde jag inte så himla bra pga graviditeten så då låg jag mest hemma på soffan eller sov när jag inte jobbade, så då var jag väl inte så social heller, men sen har jag faktiskt försökt lite mer. Några vänner har man väl kanske "tappat" men andra har jag istället fått mer och starkare kontakt med. Sen har man fått nån ny också =)

~Big Comedy kom aldrig till Karlstad 2009.



Nu är det dags för mig att väcka Robin och sen göra barnen i ordning för att ta Robin till dagis. Idag börjar vardagen igen efter alla helger.

Jag kommer tillbaka så småningom.

1 kommentar:

Marie sa...

Tänk alla som gjort en sammanfattning från 2000 fram till ifjol..herregud vilken tid det måste ha tagit. Och hur många kalendrar fick de kolla i? Jag vet ju knappt vad jag gjorde för två år sen *s*

Sist jag var på big comedy var det inte så kul har jag för mig. Det mesta en del sa hade jag hört förut. Så ska jag gå nåt mer på dom får dom se till att skriva lite nytt material först :p