onsdag 3 september 2008

Ikväll börjar Idol 2008.

Kan ju börja med att berätta att Liza kom hem precis när Torchwood slutade i söndags. Tur för henne :P

Nu har det gått tre dagar till sen dess. Alla har varit arbets- och dagisdagar. Tack och lov har det gått fort. Det är ju egentligen inte så farligt att vara på jobbet 7 dagar i rad, bara dagarna går. Det är i början när man står där och blickar framåt som det tar emot. Nu när det börjar närma sig "slutet" så är det ju riktigt okej. Och imorgon jobbar jag bara till 11:00 så då kan jag inte klaga heller. Sovmorgon på fredag då jag jobbar kväll.

Efter jobbet imorgon ska jag åka ner och hälsa på Camilla & Rasmus några timmar. Och ta en fika som vi inte hann med sist då när jag passade Rasmus och skulle jobba kvällen sen. Det blev så bråttom då.
Sen ska jag hämta Robin på dagis klockan 14:00 och så åker vi hem och lagar mat. Tänkte göra min kasslergratäng imorgon och det tar ju ett tag så då är det lika bra att börja direkt. Då hinner vi förhoppningsvis så att maten är färdig när Peter kommer hem klockan 16:00 och vi kan äta i lugn och ro innan Robin ska vara på gympan 17:15.

Nu sitter jag och slötittar på Miami Ink och dricker lite te. Var länge sedan jag gjorde det nu. Har mest varit när jag varit hos Maria på kvällarna, men det var också ganska länge sedan nu. Hemma vet jag inte när jag drack te sist. Har bara inte blivit så, så det var jättegott nu.

Väntar på att Robin ska somna och att Idol 2008 ska börja. Robin har legat i sin säng en timme snart och läst och tittat på Bamse, men han har visst inte tänkt sova än. Han ligger och ropar på mig ibland, men han vill inget särskilt.
Ska bli kul att se på Idol. Jag vet inte än om jag kommer att följa det så där väldigt i år, men hur som helst så är det alltid så kul med uttagningarna och alla knäppskallar som söker varje år... Den ena pinsammare än den andra. Ska bli intressant att se också hur den nya juryn är och vad det är för typer.

Funderar på om jag ska ta ett riktigt varmt och väldoftande bad sen innan jag lägger mig idag också. Det var det också väldigt länge sedan jag gjorde. Kunde nog vara skönt.

Nu får jag springa ner och kolla vad lillemannen ropar om den här gången, sen ska jag koppla av ett tag i soffan då.

Inga kommentarer: