onsdag 10 september 2008

Sur på gubben.

Tänk om man kunde komma igång lite snabbare om dagarna ibland. Jag har så mycket som borde göras o.s.v. men jag orkar inte. Något bromsar mig hela tiden. Det är aldrig några problem bara jag kommer igång, men det är just det som är problemet. Att komma igång. Jag är så sinnesslö på något vis...

Robin ligger på soffan och har somnat till. Och jag tänkte att han kunde få sova en stund iallafall. Dels så kanske jag hinner få något gjort under tiden och dels så slipper vi ha en grinig unge med oss på Ikea sen. Vi ska åka dit en sväng när Peter kommer hem från jobbet. Det som är lite dumt är att Robin kanske inte orkar somna ikväll bara eftersom han sover middag så sent nu. Och så är det dagis imorgon. Men men, det får ordna sig det med.
På Ikea ska vi väl köpa lite smågrejer och ett par bord som Peter ska bygga terrarium på. Han var nämligen iväg och köpte en ödla igår, trots mina protester. Det är inte alltid jag har så mycket att säga till om... Han frågar mig nästan alltid om allting vad jag tycker, men det verkar inte spela någon roll vad jag svarar. För vill han något så gör han det ändå. Visst, det är väl inte hela världen med en ödla, men jag tycker det är onödigt och jag hatar när han får sådana där köpimpulser. Att han plötsligt får för sig att han vill ha en ödla och sen kan han inte vänta tills det dyker upp en mer passande i pris eller avstånd t.ex. utan tar mer eller mindre första bästa. Då går det fort då, medan när det gäller andra och kanske för mig viktigare saker så sitter tummen fast där bak länge, länge. Tror det var strax före helgen han började tjata om det och igår åkte han alltså iväg till Kopparberg för att hämta en taggsvansvaran... *suck* Och nu ska han bygga ett nytt terrarie säger han. Det ska iallafall bli spännande att se om det någonsin blir något färdigt terrarie. Han har ofta så stora ambitioner och allt ska göras direkt och det är sååå lätt, men i slutändan blir det inte mycket av nånting.
Nej, jag ska sluta nu. Det kanske inte är så fint att sitta och prata "skit" om sin man på en blogg... Jag råkar bara vara lite irriterad på honom för tillfället. Även om han är världens goaste annars, så är detta något som han har hållit på med i alla år vi varit tillsammans tror jag. Och jag blir så sur för jag tycker inte att han tar någon hänsyn till mig när han gör så.
Men jag hoppas att alla förstår att jag älskar honom ändå!

Det gick inget vidare med att hålla sig ifrån Red Bull igår heller. Jag var till OKQ8 och tankade innan jobbet och då slank det ju med en burk när jag stod i kassan. Men jag tror t.o.m. att det var nödvändigt, annars hade jag aldrig överlevt kvällen igår. Jag var helt borta i huvudet igår eftermiddag. Och så trött... Men idag har jag inte druckit någon än och jag tror att jag faktiskt klarar det idag!

Ska bli kul att åka till Ikea sen faktiskt. Har några grejor jag tänkt köpa, så vi får se om det blir något av det idag. Men annars så är det roligt att bara titta också. Jag har haft lust med det ett tag och det var ett bra tag sedan jag var där också.

Ödlan heter Göran by the way...

1 kommentar:

Marie sa...

Göran *fniss* Ja jisses...förstår hur du känner dig men det vet du väl redan ;-) *kramar*