måndag 25 augusti 2008

Veckan.

Idag är det en sån där dag då jag jobbar kväll igen. Och måndag är det. Veckorna går så fort. Det kommer troligtvis den här veckan också att göra. Det känns så redan fast det bara är måndag. Och det kan ju vara för att jag redan har en del planerat plus att jag jobbar helgen som kommer också. Tror att jag kanske har varit ledig tre helger i rad, kanske om jag minns rätt, men det känns ändå lika surt att ha helgen framför sig. Det brukar för det mesta gå hur fint som helst när man kommit iväg och är mitt uppe i det, men det är ändå så tråkigt. Mycket för att helgerna ändå är de enda gemensamma lediga dagarna vi har tillsammans i familjen. Oavsett om vi gör något speciellt eller bara är hemma och degar, så kan vi ändå vara tillsammans på ett annat sätt än på veckordagarna då man kanske är sent hemma och Robin lägger sig tidigt. Bara som exempel... Jaja, det är som det är och man får ta vara på de helger som man faktiskt INTE jobbar.

Den här veckan ser ut så här vad jag vet än så länge:
Måndag: (alltså idag) Jobbar kväll 15:00-21:45.
Tisdag: Jobbar 6:45-13:15. Hem till pappa på em/kväll och hjälpa honom med datorn.
Onsdag: Ledig. Robin ska klippa sig 16:30. Kanske träffa mamma?
Torsdag: Jobbar 7:45-10:00. Arbetsplatsträff 13:30. Ljusparty hos Caroline 18:00.
Fredag: Ledig. Inga planer. Städa hemma på dagen?
Lördag: Jobbar 7:45-16:15
Söndag: Jobbar 7:45-10:45. Jobbar 15:45-20:45. Alltså delad tur. Det värsta av allt.

Sen vet man ju inte vad som händer på vägen. Märkte igår att Robin börjar bli förkyld, han låter lite tät och han nös mycket igår. Och det hör ju till, han började ju på dagis igen efter sitt "sommarlov" under veckan som gick och då brukar ju barnen nästan automatiskt bli sjuka. Vi får väl se när det bryter ut ordentligt. Och OM det gör det. Idag verkar det ganska lugnt dock, han låter bara lite tät idag med men annars märks inget ännu.

Jaja, ska väl försöka sätta igång med lite som behövs göras innan man ska iväg till jobbet om några timmar då. Jag ska duscha och göra mig i ordning, Robin ska bada, vi ska äta och så hade jag tänkt att hinna städa litegrann också och ta vara på en massa ren tvätt jag har i tvättstugan för tillfället. Lisbeth kommer runt 14-tiden för att passa Robin tills Peter kommer hem och då vill jag vara färdig så jag kan ta en promenad med Tyson i lugn och ro innan jag åker iväg.

Hej med er!

Inga kommentarer: