onsdag 27 augusti 2008

Tyck synd om mig!

Vilken helvetesnatt... Jag har varit bombtät, frusit, svettats... Var uppe runt 01-tiden och tog nässpray och 2 panodil. Och tog tempen, men den var inte så där jättehög. 37,5 tror jag. Är ju ingen feber direkt. Frös iallafall som bara den och när jag lade mig igen kröp jag ihop till en boll tätt intill lillemannen som låg i vår säng. Sen resten av natten har jag plötsligt svettats som en gris. Kastat av mig både täcke och nattlinne om vartannat...
Visst var det jobbigt imorse när Robin bestämde att vi skulle gå upp typ kl 6:20, men samtidigt var det en befrielse...

Nu sitter vi och ser på Bolibompa på barnkanalen. Har precis ätit en varsin glass. Vi får väl se om vi ska gå och lägga oss igen under förmiddagen här en sväng. Det kan vara skönt. Iallafall för mig :P Det får bli som det blir här hos oss idag. Tyson får kissa ute på gården, så får Peter gå promenad med honom sen när han kommer hem.

Ska iallafall försöka komma iväg till Regina och klippa Robin då i eftermiddag och handla efter det. Mamma skulle följa med också för hon behövde hämta nåt paket på Klingan iallafall. Och så tycker hon nog att det är roligt att få vara med och se hur duktig Robin är när han är hos frissan. Minns inte riktigt hur gammal han var första gången vi var hos Regina, ungefär 1½ år tror jag, och han har varit superduktig hela tiden. Han är helt otrolig som sitter så stilla och har gjort sedan första gången.

Jaja, jag hoppas väl att jag ska orka. Jag får ta nässpray och panodil en stund innan vi åker så överlever jag nog. Men det blir nog varken APT eller ljusparty för mig imorgon =/ Fast på sätt och vis kvittar det, vi skulle ha fått smörgåstårta på APT:n men jag skulle ändå inte känna vad den smakar... Ljuspartyt är det lite mer synd med, jag som så sällan brukar gå på något sånt och för en gångs skull hade tänkt mig att faktiskt göra det liksom. Men men, det är inget att älta heller. Det blir ju så här ibland.

Så idag ska jag alltså försöka vila mig så mycket som möjligt för att sen ta krafttag ett par timmar i eftermiddag/kvällningen då. Sen imorgon får jag vila mig ännu mer, då ska Robin till dagis. Förutsatt att han fortfarande är frisk då.

1 kommentar:

Marie sa...

Vi kan tycka synd om varandra då, fast min mage har äntligen lugnat ner sig som tur är. Men jag har inte sovit nåt vidare gott i natt jag heller så nu ska jag ta en liten lur tänkte jag :-)