fredag 22 augusti 2008

Städat.

Jag kom igång ganska bra med min städning tidigare idag och har fått undan en del, men så klart finns det alltid mer att göra. Det tar ju aldrig slut. Det börjar ju om från börja hela tiden. Men jag är nöjd att jag kommit igång och funderar på om jag inte ska fortsätta lite till senare. Jag fattar inte vad det är, men det känns roligt att städa nu. Man får väl passa på så länge det varar, det kan ju vara slut på lusten snart.
Blev inte att jag slängde nåt skräp eller pantade flaskor idag, men det hinns ju. Jag har iallafall gömt undan det i klädkammaren så länge så det ser lite bättre ut i köket iaf där jag samlar det annars. Skräpet kan jag ju slänga med när vi åker till tippen också fram över om det är så att jag inte kommit iväg till återvinningen innan dess.

Idag har vi varit till djuraffären (som jag aldrig lär mig vad den heter nu när den bytt namn, jag vill säga Parva Zoo som det hette förut) och köpt mat till skorpionerna och ormen Lasse. Och grisöron till Tyson. Sen tog vi drive-through på McDonalds och åkte hem till Grums igen. Där hoppade vi in på OKQ8 och köpte godis och nu sitter vi här och ser på Bolibompa och äter godis. I det städade vardagsrummet. Känns ju gôtt dä!

Peters syster Susanne fyller 35 år idag också. Skickade ett kuvert med grattiskort och lotter till henne igår och de hade kommit fram som det skulle. Så idag hade hon vunnit 120 kr, inte så illa. Och det var inte heller illa att man för en gångs skull fick till det och kunde gratta henne på rätt dag *ler*

Bio imorgon då. Hämtar dig klockan 14, Marie!

Inga kommentarer: