tisdag 30 november 2010

Vård av barn.

Då har man redan påbörjat tredje veckan tillbaka i arbetslivet. Och det känns så gôtt fortfarande! Helt otroligt. Vi får väl se hur länge det dröjer innan man tröttnar. Vi har iof massor att göra och det kommer bli lite övertid ibland, men det känns också helt okej. Igår jobbade vi över en halvtimme och på torsdag hade vi planerat att jobba ett par timmar extra, eftersom vi vanligtvis slutar tidigare på torsdagar och är man ändå där så kan man fortsätta en stund till. Men nu blir det ändå inte så den här veckan... Linus är nämligen magsjuk =/ De ringde från dagis runt 11:30 idag och bad mig hämta honom. Jag kom väl dit runt 12:30 (jag var ju tvungen att göra klart lägenheten jag var i, åka till Edsholm så vi kunde hämta arbetskompisens bil och sen till Karlberg för att hämta min egen bil och lämna över arbetsbilen till min arbetskamrat).

Det huserar tydligen magsjuka på alla avdelningar på Linus dagis, så det var väl bara en tidsfråga. Nu får vi bara hålla tummarna för att det är någon mild form han fått och inte behöver spy som många tydligen också gjort. Och att han inte smittar oss andra i familjen. Det är ju inte fel om man slipper undan...

Det verkar iallafall ganska lugnt än så länge. Han har inte gjort ifrån sig sen typ 16-tiden nu och vi ska hoppas att han får fortsätta sova gott i natt. Stackarn...

Hur som helst så blir vi hemma resten av veckan, så han får vila upp sig (han är ju förkyld med) och inte behöver vara med och föra smittan vidare ytterligare om det skulle vara så.

Nästa vecka hoppas jag vi är "fit for fight" igen och jag kan jobba på =)

5 kommentarer:

Marie sa...

Usch och fy för magsjuka :-( hoppas ni andra håller er friska :-)

Anonym sa...

Uhh, stackarn! Hoppas han blir frisk snart! O hoppas att inte ni blir sjuka oxå!

Malin sa...

Kommentaren från anonym e från mej (Malin) =)

Joh@nn@:s sa...

Usch va jobbigt vart går dina barn på dagis???skola du in på samma som Robin???kram

Tessan sa...

Robin går på Järpen & Linus på Svalan.