lördag 14 november 2009

Lördag.

Så har Linus åkt på sin första förkylning... Han är inte jättedålig, men han är snorig och slemmar igen. Det började med att han skrek och inte ville sova igår kväll, antagligen pga magen eller nåt då han är väldigt pruttig och så där. Sen när han väl lugnade ner sig så var han så tät i näsan så han knappt kunde andas genom den. Det tänkte jag kanske berodde just på att han skrikit och gråtit så, men eftersom det hållit i sig hela natten sen och hela dagen så är det bara att konstatera att han blivit förkyld bäsen. Stackars... Och stackars mig som sovit på soffan i en och samma ställning hela natten med bebisen på bröstet (iof ganska mycket varvat med att INTE sova). Jag är stel i kroppen idag och har varit ganska så trött.

Mina planer på att greja här hemma idag blev det inte så mycket av kan jag säga. Det vi gjort idag är att ha varit en sväng till stan för att besöka Apoteket och ICA Maxi, och efter det har vi varit hos svärföräldrarna ett tag. Lagomt för en som är så trött som jag.

Håller tummarna nu för en lugn kväll där man kan få lägga sig i tid, men försöker ändå att inte förvänta sig för mycket (för det vet man ju hur det blir då...)

Senare kollar vi Dansbandskampen och håller utkik för att se om man ser Malin och andra grumsingar man känner igen. Sånt är alltid lite kul =)

Inga kommentarer: