torsdag 12 november 2009

Inga problem.

Igår var det alltså dags för Robin att få första vaccineringssprutan mot svininfluensan då. Det gick hur bra som helst. Först fick vi stå i kö i en timme, men tiden gick ändå ganska fort tyckte jag. När vi väl kom fram till vaccineringen så var det över på några minuter. Sköterskan var snabb så Robin han inte reagera så där jättemycket. Men det syntes att det var obehagligt och att han blev lite rädd. "Oj-oj-aj-aj-a" var väl det han sa typ, men inga tårar och ingenting. Och det var tur det för annars hade säkert jag börjat gråta också som har blivit så jäkla känslig ;P Jag tyckte att det var jobbigt nog att se förskräckelsen i hans ögon när han blev stucken och sen på vägen ut såg vi en annan liten tjej som grät så hjärtskärande... Det gjorde jätteont i mig. Jag fattar inte hur jag har blivit. Jag blir nog mer och mer känslig och blödig för varje barn jag får verkar det som...

Hur som helst, Robin var ju superduktig. Det var nästan värre för honom att ta bort plåstret när vi kom hem än att få sprutan. Jag är riktigt imponerad av killen. Jag visste iof att det inte skulle bli några större problem, men det gick t.o.m. ännu bättre än så. Som vanligt egentligen. Och jag är så evigt tacksam att det alltid gått så lätt med Robin i sådana här situationer, oavsett om han brutit armen eller bara varit på rutinkontroll hos tandhygienisten.

Efter vaccineringen åkte vi ner till leksaksaffären och Robin fick köpa sig en "Play-Doh-fabrik" som vi kallar det. Jag vet inte vad det heter egentligen, men det är en stor grej som man kan göra olika saker med Play-Doh i iallafall. Det var han verkligen värd.

Igår kväll blev det gympa som vanligt för Robin. Men det verkade inte vara alls lika många där som det brukar och min gissning är att det berodde på just influensavaccineringen tidigare på dagen. Robin var dock helt opåverkad skönt nog.

Idag är han hemma ifrån dagis, men det är inte för att han är direkt jättedålig. Han har ingen feber och är ungefär lika pigg som vanligt (kanske att han är lite lugnare iof), men han är så snorig/slemmig så jag tyckte att han skulle ta en dag hemma och vila. Han är så där så att det inte riktigt hjälper hela vägen med nässpray som det gjort förut. Han är lite väl förkyld för att passa in på dagis idag anser jag helt enkelt. Även om han själv var av en annan åsikt till att börja med...

Nu sitter han och leker med sitt Play-Doh och tittar på Barnkanalen. Linus sover och jag kopplar av lite här vid datorn. Funderar på om vi ska ta lite fika snart. Jag ska väl plocka lite sen om jag får lust, annars så har jag bestämt att det här ska bli en lugn och skön dag med hemmamys och utan måsten. Mmmm... =)

P.S. Jag måste ju tillägga att Robin inte har ont i sin arm heller. Det enda som syns är "hålet" från sprutsticket och han är varken röd eller svullen. Igår var han lite öm när man tog på det, men inte idag. Skönt! D.S.

Inga kommentarer: