måndag 26 oktober 2009

Ta spruta.

Idag jobbar Peter över och kommer inte hem förrän kanske klockan 21 ikväll eller så. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på i eftermiddag, men det lutar åt att försöka få en så lugn och mysig hemmakväll som möjligt med barnen. Jag känner inte för att göra så där jättemycket, men Robin kommer säkert att bli rastlös... Tur är iallafall att det är dagisdag idag så han får leka av sig en del där och vara ute.

På torsdag ska jag ta med Robin till vårdcentralen så att han blir vaccinerad mot den "nya influensan" som det så fint heter. Jag försöker att förbereda honom redan nu, men vi får väl se hur det går. Han är lite rädd och jag säger ärligt till honom att det kommer att göra ont att få sprutan, men att det är nödvändigt. Och efteråt så har jag lovat honom att vi ska åka ner till leksaksaffären och han ska få välja vad han vill... Kan bli dyrt, men det får det väl vara värt.
Undrar om jag också kan få nånting när jag tagit min spruta sen när det är min tur? Jag är ju också spruträdd... Jag får nog ta upp det med gôbben ;)

Nu ska jag ta mig något att äta medan lillen sover ute i vagnen. Man vet ju aldrig när han kan vakna så vill man äta i någorlunda lugn och ro så får man passa på.

Hej hej.

Inga kommentarer: