onsdag 14 oktober 2009

Onsdag.

Har inte blivit någon promenad idag fast vädret är så fint. Pappa har lyckats sparka av lilltån på fåtöljen hemma hos sig och jag har bara inte haft någon lust. Dagen har bara gått förbi utan att något särskilt hänt alls. Det är helt otroligt att klockan redan är 14:30...

Hämtade Robin på dagis för en stund sedan och nu ser han på barnprogram och äter frukt. Linus sover i vagnen ute på verandan som vanligt när vi hämtat storebror. Jag ska bara göra en snabbrunda här på bloggen och sen ska jag försöka plocka lite och köra en maskin med tvätt. Hur mycket jag hinner beror på hur länge Linus sover.

Det satt en mycket fin lapp uppe på dagis idag... "Vi har fått huvudlöss" eller något i den stilen stod det med stora svarta bokstäver och med en lång informationslapp under, och fröken berättade att de skickat hem ett barn med löss idag... Jag har gått igenom Robins kalufs och tittat noga, men än verkar han iallafall inte ha blivit smittad. Hoppas, hoppas att han inte blir det heller. Huu, det killar i hela huvudet på mig just nu...

Ikväll blir det gympa med Robin igen. Eller rättare sagt att följa till och från gympan. För under tiden får man ju sitta i omklädningsrummet och vänta nu när han är så stor och inte behöver ha en med inne i salen. Lite drygt att sitta där i 45 minuter, men idag tror jag faktiskt att jag ska vara smart och ta med mig något att läsa eller så under tiden. Det gjorde jag inte förra veckan, och eftersom man inte direkt känner någon annan av föräldrarna där heller så vågar jag inte börja prata med någon heller. Det var bra tråkigt. Så idag ska jag vara lite smartare och sysselsätta mig...

Imorgon är det dags för BVC igen för Linus. Vägning och mätning. Den här gången är det ännu mer spännande när det gått två veckor emellan. Och han äter fortfarande så gott som hela tiden känns det som... Och tung har han blivit och dubbelhakor har han fått :P
Ja, ni ser väl på förra inläggets bild att han inte är den minsta bebisen... Godingen ;)

Nä, om man skulle försöka göra nåt nu da...

Inga kommentarer: