söndag 4 oktober 2009

Senaste dagarna.

Äntligen har man fått lite lugn och ro och kunnat börja läsa ikapp lite i era bloggar. Det händer inte så ofta att man hinner läsa alla man skulle vilja...

Och nu ska jag passa på att uppdatera lite om mina senaste dagar:

Torsdag kom söta Camilla och hälsade på mig och Linus några timmar på förmiddagen och lämnade present till "nyfödingen". Eftermiddagen spenderades med städning och handling.

Fredag var det kalasförberedelser och mer städning som gällde. Svärmor kom hit och hjälpte mig hålla ställningarna med barnen medan jag härjade runt.
Klockan 16 började Robins barnkalas och höll på till kanske 19-tiden då de sista gästerna åkte hem. Det var lyckat trots att alla barn utom ett hann med att gråta av olika anledningar :P Robin var nöjd och glad iallafall med sitt kalas. Tack så mycket till gästerna för att ni kom och för de fina presenterna Robin fick!

Igår hände inte så mycket. En ganska lugn dag med mycket tv typ. Regnigt och tråkigt. Runt 16:30 följde jag och Tyson Robin bort till mamma där han skulle baka muffins. Sen hem igen efter en liten extrasväng i regnet. Linus hade skrikkväll så mesta tiden gick åt till att försöka tysta honom. Robin kom hem strax före klockan 20 med goda muffins som han bjöd oss på och sen var kvällen så gott som över. Kikade på Körslaget. Lade mig ungefär 21:30.

Och idag då så har familjen ju som sagt varit hos svärföräldrarna på dagen och sen var jag och Robin till affären.
Jag och Peter tänkte sen gå och lägga oss lagom till klockan 21 och så tittar vi väl på Kommissarien och havet i sängen. Vi får väl se om man orkar hålla sig vaken till slutet.

Imorgon börjar återigen en ny vecka. På tisdag blir Linus redan 4 veckor. Och jag fattar som vanligt inte vad som hände... Vart tog tiden vägen?!

Nu blir det en sväng förbi Facebook innan det är dags för kvällsbestyren (amning, tandborstning, toabesök, rastning av hund, blöjbyte, kissa 4-åringen... Ja ni fattar.)

Godnatt och ha en riktigt trevlig ny vecka! ;)

Inga kommentarer: