torsdag 3 september 2009

Nu har jag tröttnat ordentligt.

Ja ni, det är ju själva fan alltså... Nu sitter jag här och äter frukost med Robin och ingen födsel verkar vara i sikte.
Hade faktiskt ett par "riktiga" värkar igår kväll (som jag tyckte iallafall) när jag och Peter låg på soffan och såg på film. Och jag var uppe och rörde mig en del också, för att jag helt enkelt inte orkade vara stilla. Jag sa till och med till Peter att "Du ska nog inte jobba imorrn". Vi trodde nog båda två att det var på gång nu. Det var ju tur att han inte hann ringa sin chef och säga att han inte skulle komma...

Hur som helst så gick vi och lade oss runt 22:30 för att hinna få så mycket vila som möjligt ifall att vi skulle få ge oss av (eller att som det blev Peter faktiskt skulle iväg till jobbet idag med). Jag hade ont och även någon mera värk. Sprang på toa några gånger. Men slutligen måste jag ha somnat och sen har allt varit "som vanligt" igen. Förutom att jag har fortfarande har mera och ihållande ont.

Peter är och jobbar. Jag ska följa Robin till dagis runt 9 när han börjar. Sen ska jag bara ligga hemma och grina eller nåt tror jag. Tycka synd om mig själv. Ja, jag hör hur löjligt det låter, men jag är så frustrerad just nu =/

Och om man ska tro på lagen om alltings jävlighet, så kommer bebisen garanterat att komma ut den enda dagen jag inte vill att den ska göra det. Den 5/9. (Då svärfar har sin födelsedag). Vänta så ska ni få se... :P

Nä, nu får det vara slut på tjat och gnäll. Ingen idé att blogga hela tiden när inget händer. Jag är bara ledsen. Jag har ont och mår inte bra. Jag är trött på det här nu.

7 kommentarer:

Erika sa...

Uh stackare..
du gör rätt i å lägga dej å grina å tycka synd om dej själv, kan inte ens tänka mej va jobbigt de e.. hoppas den hittar ut snart :-)
kram

Tezz sa...

Usch jobbigt att gå och vänta! Håller tummarna för att det inte blir på svärfars födelsedag iaf :)

Tessan sa...

Tack vad ni är söta =)

Milla sa...

Lider med dig. :( Försök fokusera på att bebisen snart är ute och att allt kommer att bli bra då igen. Även om jag förstår att det är jobbigt när du är mitt uppe i det. Tänker på dig. KRAM!

Jessica sa...

Jag vet hur det är:( det är faktiskt grymt jobbigt dessa "sista" dagar då man väntar!!!!!! KRAM TILL DIG...

Marie sa...

Förstår att du har tröttnat nu men h*n borde ju komma snart. Hur har du ont? I magen som förvärkar, värkar eller mer ont i kroppen? Hade du det så med Robin också?

Marie sa...

Har inget direkt minne av att du sa att du hade så här ont på slutet när du gick med Robin. Men som du sa så glömmer man fort :p

Hoppas i alla fall bebisen kommer ut snart, det blir nog ett söndagsbarn ska du se :-)