onsdag 30 september 2009

Lika trött idag.

Jag är trött idag också, men idag måste jag verkligen försöka att få något gjort. igår hände verkligen ingenting, varken under dagen eller efter att Peter kommit hem från jobbet. Det är som att den dagen aldrig existerat ens...

Just nu sover Linus efter många om och men. Och jag försöker koppla av lite här framför datorn. Sen får vi väl se vad jag får gjort... Jag låter ändå min egen personliga vila få gå lite före städning just nu, särskilt som man inte får sova något vidare på nätterna (mmm, Peter har snarkat lika mycket i natt). Linus sover ganska bra dock, och två kvällar/nätter i rad nu så har han ätit sista gången vid 20:00 och sen sovit ända fram till ungefär 00-tiden. Inte dåligt för att vara honom som nästan vill äta varje timme annars... Sen går det väl ungefär 2-3 timmar mellan målen resten av natten. Helt okej.

Försöker att få honom att inte äta så tätt på dagarna heller, men det är ju inte det lättaste. Det är mest när han sover som han orkar hålla sig. Är han vaken så har han en väldig aptit. Det borde dock avta nu snart tycker jag. Om inte annat så har han börjat kräkas hur mycket som helst, särskilt mycket sen igår, så man tycker att han borde börja förstå hur mycket han behöver. Det lät så när vi var på BVC också att han snart borde göra det, så det hoppas jag.
Det som är skönt nu är iallafall att det börjar gå att avleda honom lite genom att ge honom nappen. Han har inte direkt velat ta den förut, men nu börjar han faktiskt tycka att den är okej. Det är bra tycker mina bröst.

Ikväll ska jag f-n i mig försöka komma i säng före klockan 21 iallafall tror jag. Känns som att det skulle behövas...

Inga kommentarer: