onsdag 10 mars 2010

Lite snålt för tillfället.

Och så har några dagar till bara rusat iväg. Jag vill gärna säga att det är tisdag idag, men då ljuger jag eftersom det var igår.

Igår började Robin i den nya gruppen på gympan och jag tyckte att han verkade ha mycket roligare trots att hans kompisar inte går där längre. Han hade ju iallafall en annan kompis i gruppen, nämligen ett av svärföräldrarnas grannbarn som han tycker mycket om och säkert kände han igen några andra barn också. Och jag trivdes mycket bättre med att sitta där och vänta med folket som var där så jag klagar inte heller. Tror att det här gruppbytet var bra iallafall =) Och så känns det bättre att gå på tisdagar när vi varit helt lediga på dagen istället för onsdagar som är dagisdag också.
Tummen upp!

I förrgår blev Linus redan hela 6 månader. Jag fattar som vanligt ingenting. Och i slutet på den här månaden är det dags för dopet. Kanske dags att börja planera det nu då så att det finns ett dop att komma till för gästerna också när man skickat ut inbjudningskorten liksom... Det känns så avlägset, men den 28:e är ju snart! Tur iallafall att man ska ha det så litet och enkelt som möjligt för då blir det inte så mycket planering som behövs ändå...

För övrigt så känner jag att mars har blivit en väldigt dyr månad den här gången... Det är födelsedagar, tjejkväll och dopet. Jag hoppas verkligen att vi får Göran och vår gamla soffgrupp sålda snart iallafall så vi får in lite extra pengar, för det börjar bli riktigt kärvt nu. Var länge sedan vi hade så lite pengar faktiskt, men det var ju en hel del kostnader i februari med plus att jag inte fick några pengar från Fk för 8 dagar jag var sjuk.
Det känns så klart lite tråkigt, men jag vet ju att det alltid ordnar sig i slutändan ändå. Det har det alltid gjort förut så varför skulle det inte göra det nu med?
Det som är mest synd är väl att vi skulle vilja fira Malin på hennes 25-årsdag som är nu på fredag, men det får vänta tills vi fått lite mera pengar. Vi får skicka/ge något i efterskott...

Annars är det fint väder och vårsolen lyser. Känns inte helt fel =)

Dagens humör: Riktigt bra.
Dagens mående: Illamående och kissnödig, men båda går att bota (äta & gå på toa), så annars är det bra!
Dagens borde: Dammsuga trappan och städa nedervåningen.
Dagens frisyr: Hästsvans.
Dagens klädsel: Jeans och rutig skjorta.
Dagens planer: Höra av mig till mamma.
Dagens vill ha: Pengar, pengar, pengar!
Dagens beroende: Red Bull.
Dagens tidning: En några dagar gammal Aftonbladet som jag kikade i när jag åt frukost.
Dagens låt: Vet inte än, återkommer.
Dagens kram får: Vet inte än, återkommer.

1 kommentar:

Caroline sa...

Tänk om pengar vuxit på träd.. Va skönt allt skulle vara då... Kram