måndag 29 mars 2010

Fullt ös.

Jag har nog tusen saker att skriva om, men jag har ju aldrig tid. Och har jag tid så blir jag avbruten eller så har jag inte lust att skriva istället. Så det får väl helt enkelt bli några sådana här försök med några dagars mellanrum istället och så får man avhandla det man hinner :P

Idag har Robin varit iväg på teater i biblioteket med dagis. Kul att de hittar på sådana saker med barnen ibland. Tror han tyckte det var jätteroligt, men det hade varit jobbigt att gå fram och tillbaka tyckte han =) Mamma Mu får ett sår hette teatern.

Det händer mycket roligt för Robin just nu, han har varit på fyra kalas den här månaden, varav två i lördags. Det första var Davids kalas i badhuset och det andra var Lovisas här hemma på gatan. Förra söndagen var det ju Antons kalas på MAX i Karlstad. Och söndagen innan det var vi hos lille Rasmus. Mer kalas blir det i april när hans kompis Jonathan fyller år.

Linus är fortfarande förkyld och har en hemsk hosta, men nu har iallafall febern gått över. När han vaknade i morse låg tempen på 36.9 och var alltså back to normal. Skönt det iallafall, men det är synd om honom när han hostar för det märks hur jäkla ont det gör =/ Vi gjorde verkligen rätt i att ställa in dopet som skulle ha varit igår iallafall. Han hade aldrig hunnit bli frisk precis som jag misstänkte. Nu siktar vi in oss på den 11/4 istället och hoppas att det blir av då.
Nu börjar jag få ont i halsen. Har haft känningar i två-tre dagar nu, men det är inget som brutit ut ordentligt. Hoppas att det inte gör det heller...

Torsdagen för snart två veckor sen (18/3) var jag och Linus iväg till öron-näsa-hals på Centralsjukhuset i Karlstad och träffade en läkare angående hans täthet i näsan. Jag ringde dem på tisdagen för att få en tid då jag fått hem remissen och fick ju komma jättesnabbt. Jag hade räknat med några veckor, men hade kunnat få komma redan på onsdagen!
Iallafall så kunde inte den här läkaren hitta något fel på honom heller. Hon tittade så gott hon kunde och konstaterade att han iallafall inte har några förstorade halsmandlar eller körtlar och att han verkar syresätta sig helt normalt. Och eftersom han kunnat amma och ha napp (för det mesta iaf) så är det ju inte något som blockerar helt och hållet. Så han är nog helt enkelt så där "snosig" som bebisar ofta kan vara och det är inget farligt för honom. SKÖNT! Eftersom han är så liten så finns det inte så mycket att göra heller just nu om det skulle vara så, men jag fick för säkerhets skull telefonnumret till dem för att kunna beställa en ny tid utan remiss om ett år om det fortsatt eller t.o.m. blivit värre för då får de ju kolla igen. Men förhoppningsvis växer problemet bort eller vad man ska kalla det.
Linus var förresten jättesnäll och trevlig där hos henne och han blev inte ens arg när hon tryckte ner en metallspatel i halsen på honom för att kunna se honom i svalget. Helt otroligt.
Mammas duktiga bebis =)

Den 20/3 hade vi vår tredje tjejkväll för i år i form av ett heminredningsparty (Living and room) hemma hos Jessica. Jättetrevligt! Jag är så glad att vi kommit igång med de här tjejträffarna nu som vi alltid sagt att "tänk vad kul det vore om man kunde träffas en gång i månaden och göra något kul" och så har det blivit en gång och inget mer. Nu har vi haft en varje månad sen december. I april blir det ljusparty (PartyLite) hemma hos Caroline och så tänkte vi ha lite knyt. Om det är någon som är sugen på att vara med så är det bara att säga till. Ju fler desto roligare har vi sagt =)

Nu avslutar jag här för denna gång och känner mig nöjd med att jag faktiskt fått ned en hel del rader ;) Hej!

1 kommentar:

MammaSusan sa...

Astrid älskar Mamma mu får ett sår hon har den boken. Skönt att allt var ok med Linus även om han är förkyld, vet vad du menar Vilgot var sjuk flera veckor i sträck i samma ålder med hemsk hosta osv.
Kul att du skriver lite tätare igen =)
Kram