onsdag 3 mars 2010

Hundra miljoner saker i huvudet nu!

Så, nu ska jag försöka mig på att skriva ett inlägg här. Men det är bäst att jag varnar er redan här att det kan komma att bli rörigt. Dels så har jag massor av saker som "vill ut" och dels så är jag under en liten tidspress då Robin slutar dagis om en halvtimme. Och inte vet jag var jag ska börja heller. Det är så mycket nu...

Hmm... Kanske skulle köra med punkter så gör det inte så mycket om det blir i en konstig tidsordning och sånt...

~Idag har jag varit på BVC med Linus för hans läkarundersökning som de gör vid 6 månaders ålder och allt var som vanligt bara fint med killen. Han växer och frodas. Och så blev han vaccinerad nu eftersom vi inte kunde göra det när han var 5 månader pga förkylningen. Han är fortfarande förkyld, men inte riktigt lika mycket som då och eftersom han inte haft någon feber så tyckte de att det kunde vara okej att vaccinera ändå. Det känns skönt att ha fått det gjort nu =) Något annat som känns skönt är att nu skulle läkaren (Mona) skicka en remiss till öron-näsa-hals så att de får kolla upp Linus och varför han är så tät. Så nu får vi bara vänta och se hur lång tid det tar och var vi hamnar (Säffle eller Karlstad, men mest troligt Karlstad). Och jag behövde inte ens fråga eller tjata om det, så det jag hade förberett att jag skulle säga innan vi åkte dit kom aldrig till användning :P Eva & Mona tog upp det med mig innan jag ens hann fråga och då var det redan bestämt att Mona skulle skicka remissen idag =)

~Robin ska få börja i tisdagsgruppen på sin gympa istället. Han har ju några gånger på sistone inte haft lika stor lust att gå iväg, men nu blir det garanterat roligare för honom när han har närmare kompisar med i den gruppen. Också en grej som känns skönt att det ordnade sig så enkelt.

~Jag fick min första riktiga mens igår nu efter att Linus föddes (om intresseklubben vill anteckna). Det lustiga är bara att jag inte haft några som helst tecken på att den skulle komma så det var en överraskning och jag känner inget särskilt nu heller.

~Jag var hos läkaren igår och pratade lite om hur jag mår nu och hur jag tycker tabletterna funkar. Och hur jag vill gå vidare. Och jag måste säga att det mesta börjar se ljusare och ljusare ut. Dels så har jag fått hjälp av tabletterna på så sätt att jag orkar tänka igenom saker och ta tag i saker på ett annat sätt och dels så har jag omprioriterat saker i livet. Jag känner mig mer och mer glad, och mycket verkar ordna sig efter hand. För mig har det varit jättebra med de antidepressiva på så sätt att jag fått orken tillbaka och tänker lite klarare. Som de flesta vet så blir man ju inte LYCKLIG av dem (att kalla dem lyckopiller är ju så fel som det kan bli), lycka kommer från andra saker, men de har slätat ut min berg-och-dalbana på ett riktigt bra sätt. Jag är stabilare och kan jobba för min egen lycka.
Hur som helst så ska jag ha dem till 1 maj nu medan jag fortsätter jobba med mig själv och sen får vi se hur allt ser ut då, om jag vill sluta med tabletterna och försöka köra vidare eller om jag behöver dem mer. Jag får bestämma precis hur jag vill själv.
Någon kurator känner jag att jag inte behöver ha just nu. Jag har funderat på det fram och tillbaka sen jag hade telefontiden med Jörg, och nu när jag träffade honom igår så kände jag att det är så mycket som håller på att nystas upp och lösa sig för mig iallafall. Mina egna problem, och mina & Peters gemensamma till exempel. Både han och jag mår bättre än vad vi har gjort och jobbar åt samma håll för att allt ska bli så bra som möjligt för oss och barnen.

Jaja, jag drar iväg väldigt nu... Är bäst att sluta så att jag får hämta Robin. De andra tusen och en sakerna får jag försöka hinna med en annan gång.

Och en varning till: Försök inte börja prata med mig om nånting för tillfället, för det finns risk att jag tjatar hål i huvudet på er. Jag är rätt snurrig själv i allt som händer nu, stort som smått.

Tack och hej för den här gången!

Inga kommentarer: