torsdag 4 mars 2010

Gnälligt, men bra :P

Och så blir ju saker och ting sällan som man har tänkt sig... Jag fixade ju så att Robin skulle få byta grupp på gympan och förhoppningsvis tycka att det var lite roligare när han fick gå med sina kompisar. Så visar det sig att BÅDA de killarna slutat på gympan... *suck* Nu krånglar jag så klart inte och byter tillbaka igen, men vi får se om Robin vill fortsätta alls sen eller hur han vill göra. Funderar på att kanske hitta någon helt annan aktivitet till honom istället. Någon som vet nån sport eller så här i Grums som ungarna får börja med det året de fyller 5? Många aktiviteter verkar inte börja förrän vid 6 eller 7 år... Till sommaren tänkte jag låta honom vara med i fotbollsskolan, men tänkte om det finns något annat "året runt" med?

Det känns lite ledsamt, men jag får inte låta det ta tag i mig för hårt heller. Det är ju egentligen en världslig sak. Tråkigt bara att det alltid ska finnas moln på min himmel och de envisas med att då och då dölja solen... Det är aldrig nånting som bara får vara helt bra rakt igenom känns det som. Ordnar sig en sak så visar det sig ändå i slutändan att det så klart var för bra för att vara sant...

Och om jag ändå ska klaga så vill jag klaga lite på den förbannade mensen också. Det är precis som att jag får igen för all mens jag inte haft nu på länge... Det är monstermens deluxe... Fy fan vad äckligt det är! Okej om jag hade varit en gigantosaurus och haft de här mängderna alltså, men när man är en "liten" (hrm) människa så är det inte alls rimligt... Fortsätter det så här så lever jag nog inte ens nästa vecka... Typ...

Jaja, ge sig nu. Man får vara glad för det som ändå är bra. Ibland behöver man bara få ur sig även om det egentligen inte är så farligt. Lätta på trycket lite. I det stora hela så är det ju som jag skrivit tidigare mycket bättre med mig nu och jag mår helt okej jämfört med vad jag har gjort. Livet är faktiskt riktigt bra, men man är ju van att få gnälla lite :P

Hoppas allt är bra med er också =)

Tack för besöket idag Camilla, det var jättetrevligt att du kikade förbi så man fick pladdra lite =)

1 kommentar:

Marie sa...

Snygg soffa :-)

Mig är det nog ingen idé att prata med heller men det är mer för att jag inte verkar kunna lyssna ordentligt (fortfarande) :p jag är inte riktigt närvarande känner jag när jag pratar med folk.

Gôtt att tabletterna hjälpt till så du slipper åka berg och dalbana så där också :-)
Och fan för mensen så där :-( usch och fy. Jag är glad att jag slipper ha den alls.