måndag 10 maj 2010

Uppåt.

Egentligen skulle jag ha dragit igång och städat för länge sen, men ni vet säkert hur lätt det är att fastna vid den här mackapären... Linus ligger ute och sover i vagnen efter en promenad vi tog till affären när vi lämnat Robin på dagis i morse. Han vaknar säkert snart, det brukar han ju göra så fort jag försöker blogga eller äta :P

Idag är det måndag igen och ännu en helg har svischat förbi. I lördags var det som tidigare nämnt avslutning på Robins gympa och loppis på Järpegatan. Sen stannade vi där hos mamma till på kvällen nån gång, jag & barnen. Igår åt vi hos svärföräldrarna och klockan 15 var Robin bjuden på kalas hos en dagiskompis. Utöver det så har det varit en hel del utelek för hans del med grannbarnen. Full fart...
Idag ska jag ta med Robins kompis Jonathan hem efter dagis så de får leka lite. Blir ju inte så ofta man får till nånting så de kan träffas utanför dagis, så det är på tiden nu =)

På onsdag börjar fotbollsskolan för Robins del också. Och för massor av hans kompisar. Det kommer säkert att bli jättekul för honom. Tänk att han börjar bli så stor nu så han börjar sporta mer och mer också, att det finns aktiviteter för hans ålder mer än typ bara gympan... Det är verkligen roligt tycker jag, fast jag oroar mig lite också för nu dröjer det väl inte innan han ska börja ränna ute på nätterna med *hihi*
Ska höra om vi får med oss pappa/morfar till stan imorgon för att inhandla fotbollsskor & strumpor + benskydd, då han sagt att han ska betala det. Annars får vi väl dra iväg själva, men det är ju roligare om han som betalar är med :P Han är snäll pappa... =)

För övrigt så tror jag att jag har en "topp" nu i hur jag mår igen och den har faktiskt varit ganska ihållande. Jag var visserligen lite lättretlig igår (ev PMS?), men inom mig så mår jag rätt okej. Grubblar inte särskilt mycket för tillfället och tycker det mesta känns rätt bra. Och även kärleken verkar ha tagit omtag och jag är som nykär i min älskade Peter, trots ett snart 13-årigt förhållande ;)

Jaja, vidare till vardagen...

4 kommentarer:

Milla sa...

Låter härligt! :)

Marie sa...

Mysigt å va nykär :-) Och skönt att du mått bättre :-) Hoppas Robin kommer gilla fotbollsskolan också, du får berätta för honom att Malin började spela fotboll i hans ålder ;-) (Eller om hon var 6 när hon började men det är ju nästan samma ändå *s*)

Anonym sa...

Måste va helt underbart att va nykär igen :) Man saknar den känslan efter ett tag i ett förhållande annars. Men har man hittat den rätte så har man :)

Milla sa...

Har du lagt ner bloggen? :/