onsdag 5 maj 2010

Knäpp.

Jag får visst utveckla lite av det jag skrev igår, jag uttryckte mig inte riktigt tydligt ser jag. När jag skrev att jag inte förstår vad jag ska till någon proffessionell att göra när jag mår "bra" så menade jag att det är just de dagarna som jag tänker så. Då tycker jag att jag inte har några större problem och att det inte finns något att lösa. Typ. Men när jag har de sämre dagarna så vet jag att jag mycket väl skulle behöva någon som pekar på vad det egentligen är jag säger och känner och varför. Någon som kan hjälpa mig att lösa upp knutarna i mitt känslomässiga trassel. Visst vet jag att man inte behöver vara nere på botten för att få hjälp, samtidigt så skäms jag nästan ibland när jag tycker att mina "problem" känns så futtiga jämfört med många andras. Ändå vet jag hur fel det är att jämföra...

Jag tycker själv att jag är ganska omöjlig, för lika mycket som jag skulle kunna tänka mig att prata med någon, lika mycket vill jag klara mig själv. Och eftersom allt går i vågor så mycket så velar jag i takt med det. Dessutom är jag ju så van att lägga locket på och försöka strunta i hur jag mår tills det "går över". Jag vet att det är helt galet att göra så, för ingenting försvinner egentligen, och efter det som hände i januari så har jag ju fått lära mig att det inte bara pyser ut lite ibland utan det kan faktiskt explodera också. Ändå så är det så svårt att låta bli att skjuta bort allt för stunden. Jag är van att göra så. Jag har alltid gjort så. Det ordnar sig alltid, tänker jag.

Nu tänker ni: "Men är hon knäpp eller? Hon talar om precis hur fel hon gör och är så medveten om det, men ändå så gör hon det??!" Och jag kan inte säga så mycket annat än att "Jag vet..." Och jag vet att det är helt sjukt...

Jaja, vidare nu om något roligare. Jag fick just reda på idag att fotbollsskolan börjar till veckan och det har jag ju lovat Robin att vara med i i år. Så det blir roligt att få berätta för honom när jag honom på dagis sen. Och alldeles lagomt så var det sista gången på gympan igår och avslutning för den i sporthallen på lördag. Riktigt bra timing =)

Nu ska jag surfa lite till på facebook innan Linus vaknar, sen vet jag inte alls vad den här dagen har att bjuda på. Hoppas på att få ytterligare lite städning gjord, men jag har slutat att bestämma mig för jag blir bara så sur på både mig själv och situationen när det inte blir som planerat... =)

Ha det gôtt alla!

Inga kommentarer: