tisdag 4 maj 2010

Tveksam till proffessionell hjälp.

Igår kände jag mig rätt låg så gott som hela dagen, men idag är det bättre igen. Hade ett ganska givande telefonsamtal med Camilla igår kväll och jag har återigen börjat fundera lite på om man faktiskt ska gå och prata med någon professionell. Men jag är fortfarande tveksam också. Det är jättesvårt tycker jag. Ena stunden känner jag mig ju så "bra" och andra stunden så finns allt ledset där igen. Och när jag känner mig "bra" så förstår jag inte alls vad jag ska dit och göra. Förresten vet jag inte om jag kan öppna mig så pass heller. Eller hitta orden. För det har jag jättesvårt med även när jag bara ska försöka förklara litegrann för någon av hur det egentligen är ställt. Jag vet ju inte själv vad som är fel riktigt alla gånger.

Tyvärr kan jag inte fortsätta på det här inlägget, för nu har Linus kommit igång med att skrika och hoppa i sin stol... Som vanligt när man försöker göra något annat än att underhålla honom i två minuter... *suck*

Vi får väl se om det blir någon fortsättning eller ej.

2 kommentarer:

Milla sa...

Det är väl inte riktigt så att man MÅSTE veta vad problemet bottnar i när man börjar prata emd någon proffesionell. Tanken är väl den att de ska hjälpa en komma fram til och förstå vad det är som gör att man mår dåligt och hur man ska kunna få det bättre.

Och bara för att man mår "bra" en dag betyder ju inte det att man inte behöver prata med någon. Jag vet folk som mår bra men som ändå går i terapi för att de ger dom något tillbaka. Man måste inte ligga ner och kravla på botten och vilja dö bara för att prata med någon proffessionell. :)

Jag tror det är nyttigt att göra det ändå. Att bara få ur sig saker som man kanske inte pratar om så mkt annars. Ibland är det lättare att prata med någon utomstående, och det ör ju liksom deras jobb att försöka få en trygg så att man kan och vill öppna upp sig för dem. Jag har själv funderat på att prata med någon emellanåt.

Testa en gång och se hur du känner iaf! Det kanske verkligen hjälper. Man vet aldrig förrän man har testat! :) Hoppas verkligen att du mår bättre snart, det tar ju så mkt energi att må dåligt. Kram!

Marie sa...

Jag tycker som Milla, du kan ju testa att prata med någon några ggr i alla fall och så får du känna efter hur det känns :-)
Det kan ju inte skada att försöka i alla fall?

kram kram i massor :)