fredag 30 april 2010

Valborg.

Jag vill bara tala om först att jag slutade inte helt tvärt med mina mediciner, för det ska man helst inte gör när det gäller de flesta antidepressiva. Man kan göra på lite olika sätt som t.ex. ta dem varannan dag till en början eller ta halva tabletter men varje dag. Jag glömde ta dem så pass mycket under en period att det blev som varannan dag och därför så tyckte jag att jag lika gärna kunde testa att sluta helt, men som jag skrev i inlägget innan så var/är jag inte redo än. Jag måste nog bli lite starkare och tryggare i mig själv ändå.

Den här veckan som jag börjat ta tabletterna igen så har jag faktiskt märkt en positiv skillnad igen, precis som när jag började med dem första gången. Jag har fått både mer ork och mer lust tillbaka igen. Säkert hjälper våren till att lätta upp sinnet också, men iallafall. Jag märker att medicineringen hjälper mig och jag tycker att det är ju bara bra för både mig och min familj. Framför allt så måste det ju vara gôtt för barnen när mamma är lite lugnare och inte lika lättirriterad och nervös och tjatig som jag har kunnat bli...

Och tack för era kommentarer! Det är alltid så bra med kommentarer för de kan bli en bra grund för vad man kan skriva om i nästa inlägg =) Och annars är det ju roligt ändå att se att någon läst och har tankar om eller runt det man skrivit.

Idag är det valborgsmässoafton och håller sig vädret någorlunda bra så ska vi och svärföräldrarna åka till Värmskog för att titta på brasan där. Sen ska Robin följa med dem hem och sova över där.

Imorgon är det dags för Jessicas 30-årsfest (hon fyllde år igår) och det tycker jag ska bli riktigt roligt faktiskt. Också en skillnad nu när jag mår lite bättre, jag har blivit mer social och uppskattar andras sällskap på ett helt annat sätt.

Jaja, nu ska jag mata i Linus de sista skedarna med gröt här och sen får vi se vad det kan bli. Peter skulle få sluta jobbet när han var klar idag, men med mycket att göra så blir det kanske inte så många minuter tidigare det handlar om iallafall.

Trevlig Valborg på er!

2 kommentarer:

Marie sa...

Trevlig valborg :-)

Milla sa...

Hoppas ni fick en fin valborgsafton! :)