tisdag 13 april 2010

Dop.

Tror ni inte att Linus fick tillbaka sin förkylning med feber natt till lördag? Stackarn. Och i söndags var dopet, men den här gången körde vi faktiskt på iallafall och turligt nog så var han riktigt pigg då. Sen blev han lite värre igår igen. Men nu verkar iallafall febern ha försvunnit om än att han är snorigare än snorigast... Suck... När ska han få vara bra???

Hur som helst, dopet gick jättebra. Både Linus & Robin var jätteduktiga och det kändes bara lite jobbigt att stå där framme. Inte alls så illa som jag hade föreställt mig faktiskt. Robins dop tyckte jag var jobbigare, men det har ju hänt en hel del i min personliga utveckling sen dess också =)

Malin & Marie blev faddrar, kusin Johanna tände ljuset, storebror Robin hjälpte till att hälla upp vatten och torka Linus på huvudet. Som präst hade vi Mats Johansson som även döpt Robin (2005) och vigt mig och Peter (2007).

Faster Susanne läste ett par stycken som Mats markerat, men hon satt annars ner i "publiken" och är inte med på bilden.

Robin var jätteduktig och jag är så stolt över mina små grabbar =) Linus blev inte alls arg som jag trodde att han skulle bli när Mats höll honom och lutade honom bakåt över dopfunten. Allt gick så bra!

Nu är det skönt att ha den delen avklarad också. Näst på schemat står saker som nästa tjejträff som är till helgen och Jessicas 30-årsdag, så än är det inte "slut" på saker att göra, men det är mest roligt ändå =)

Nu vaknar Linus ute i vagnen så nu blir det lunch.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad fina ni är
kram

Marie sa...

Ja jag skulle inte ha nåt emot att bara gå hemma ett tag jag heller :p