torsdag 29 april 2010

Att blogga blev svaret.

Eftersom de flesta verkar vilja att jag ska fortsätta blogga så får jag väl försöka att få till ett inlägg igen. Jag vill ju blogga också, men har haft så otroligt svårt att få till några inlägg på sistone. Av olika orsaker. Inte haft tid, inte haft lust, inte haft ork...

Jag försökte mig på att sluta med mina antidepressiva för ett par veckor sen, men det dröjde inte länge innan att började åka berg-och-dalbana inom mig igen, så jag var/är helt klart inte redo än. Och det var nog lite tidigt, men då jag hade glömt pillren rätt mycket så tänkte jag att jag lika gärna kunde prova utan. Nu har jag ätit dem i ungefär en vecka igen och känner att känslorna börjar bli lite mer jämna igen. Det är skönt för jag behöver verkligen inga känslostormar i mitt liv just nu. Jag vill kunna reda ut mina "problem" i lugn och ro, och kunna tänka medan jag försöker. Jag har lärt mig att det inte är någon idé att försöka ha bråttom, att jobba med sig själv är en process som tar tid. Så jag får maila min läkare nån dag här och be honom att han skriver ut tabletter för några månader till.

Ska försöka sova tidigt idag, men ska försöka komma igång mer med bloggandet igen nu.

God natt!

4 kommentarer:

Marie sa...

Natti :-)

Milla sa...

Det är nog bra om du trappar ut dem och inte slutar helt tvärt när det väl blir dags för det. :)

Vickan sa...

Det gör du rätt i gånger 2!
Både att du fortsätter att blogga, och att du ska be läkaren skriva ut mer tabletter. Om de hjälper dig att känna dig mer stabil och om de är okej att äta under längre tid så tycker jag att ska du fortsätta med dem så länge du känner att du behöver =)

Tessan sa...

Jag slutade inte helt tvärt heller, utan trappade ned. Blev att jag tog dem ungefär varannan dag där ett tag (som man kan göra när man ska sluta) eftersom jag glömde och sen slutade jag. Så det berodde nog inte på det utan jag är inte redo än.