onsdag 9 december 2009

Jahapp...

Jahapp, nu har minstingen fått sin första feber också... Tyckte att han var ganska varm i morse så jag tempade honom och fick siffrorna 38.0 i displayen. Stackarn... Inte nog med att han fortfarande är förkyld, nu ska han ha feber också. Inte undra på att han var lite gnällig tidigare. Nu sover han och har nog gjort i ungefär 2 timmar. Svärmor fick komma hit och se till honom när jag lämnade Robin på dagis då jag inte ville dra ut honom i det här vädret (regnigt och mörkt skitväder, 5+) med feber. Kändes liksom onödigt om det inte behövdes.

Om han fortsätter att sova ett tag till så ska jag fortsätta med min städning som jag påbörjade igår. Och diska *suck*. De ringde från företaget som ska komma och titta på diskmaskinen och ville komma klockan 9 först, men eftersom det var mitt i dagislämningen så sa jag att det inte passade, så nu kommer de i eftermiddag istället. Och det passar mig ärligt bättre öht. Jag gillar inte riktigt när folk ska komma på morgonen för jag är sån så jag vill alltid hinna greja lite före. Och nu hade jag ju disken också som jag ville få undan iallafall...

Igår var det terminsavslutning på Robins gympa. Barnen fick vara utklädda om de ville och Robin var världens sötaste pepparkaksgubbe =) Så klart missade jag att ta kort på honom, men han lär ju använda dräkten vid fler tillfällen den här julen.
På fredag är det luciafirande på dagis, men då ska han vara tomte.

Idag hade jag tänkt mig att fota båda barnen i tomtedräkter och se om jag hinner skicka efter som julkort innan det är dags att skicka ut dem. Är ju bara en vecka kvar man har på sig. (Vi får väl se hur pigg Linus ser ut också, men efter lite alvedon kanske det blir okej) Och så ska jag ta månadskort på Linus som blev hela 3 månader igår. Time marches on...

Nä, om man skulle sätta igång då ifall han vaknar snart lillen...

Nähä, jag hann visst inte.

Inga kommentarer: