onsdag 16 december 2009

Det senaste.

Jag har verkligen varit urdålig på att blogga ett tag nu, och ju fler dagar som går, desto svårare är det att "komma ikapp". Det är ju så. Men jag ska göra ett försök. Fast ett så kortfattat som möjligt.

Detta har hänt på sistone:

torsdag: Jag & Peter var på banken för att höja upp värdet på huset och därmed minska lånen. Jag fixade ett nytt bankkort och en ny dosa till internetbanken, plus löste in en "check" jag fått med pengar tillbaka från kommunen (dagis som jag betalat för mycket).
På måndag kommer en mäklare hit och tittar på det vi gjort och värderar om huset och den 29/12 ska vi tillbaka till banken.

fredag: Var på dagis på morgonen och tittade på barnens luciafirande.
Klockan 13 hade jag tid hos läkaren för efterkontroll sen jag fått Linus. Jag tycker att det är extremt obehagligt att bli undersökt gynekologiskt, men jag överlevde. Hade väldigt nära till tårar en sväng men lyckades få dem att stanna inne. Läkaren (Mona) var väldigt snäll och försiktig så det gick bra. Det som känns väldigt obehagligt är en större ärrbildning som uppstått där de har sytt, men det kan bli så under tiden det läker och kommer tydligen så småningom att försvinna. Tack och lov. Sen då fick jag vagitorier mot slidkatarr som jag fick ta under helgen och nu är faktiskt det värsta sprängande trycket borta och flytningarna har även minskat. I förrgår (måndag) var jag och även lämnade in ett urinprov för att se vad mer det kan vara. Om jag t.ex. har en urinvägsinfektion eller så. Vi får väl se när jag får svar. Lite bättre är jag iallafall nu som sagt och jag fattar så klart inte varför jag inte gått iväg tidigare...
Den 8 januari (tror jag det var) så ska jag tillbaka till Mona och göra en ny kontroll och då ska hon även passa på att ta ett cellprov så jag får det gjort också.

lördag: Pappa fyllde år. Jag, Robin och Linus hälsade på och fick oss smörgåstårta. Han fick en blomma och lotter i present. På kvällen plockade vi upp granen här hemma och klädde den.

söndag: Var till Värmlandstomten Inge i Halla med barnen och svärföräldrarna.
Tog årets julkort på barnen på kvällen framför granen.

måndag: Lämnade urinprovet på lab och handlade lite på Apoteket. Städade litegrann på kvällen annars hände inte så mycket denna dag. Tror jag. Jag har faktiskt lite svårt att minnas vissa dagar...

tisdag: Alltså igår. Var ute med barnen och Tyson en sväng i snön. Hade tänkt åka pulka men fick inte tag i den då den låg alldeles för oåtkomligt för mig i garaget. Men vi gick ut ändå.
På kvällen var det föräldramöte på dagis. Det var väl trevligt och lite roligt att få se vad barnen gör, men annars var det faktiskt lite onödigt tyckte jag. När fröknarna berättat lite om vad de gör och vi hade fikat så fick vi mest pyssla typ... Jag trodde att man hade föräldramöte för att diskutera barnen? Jaja, jag ska inte klaga för mycket, för det är inte så illa som det låter. Jag tyckte bara inte att det gav så där jättemycket...

Och så är vi då framme vid idag. Den här dagen har ju inte gått så långt ännu, men hittills så har jag hunnit med att lämna Robin på dagis och så har reparatören varit här och bytt element i diskmaskinen så nu funkar den igen. Oh, ljuva lycka! =) Vad det kommer att kosta kunde han inte svara på än för de skulle försöka att få igenom en reklamation först och så får vi se sen. Men han trodde iallafall inte att det skulle vara några problem med det, så nu är det bara att hoppas att han får rätt.

I eftermiddag (klockan 15:15) ska jag iväg till BVC med Linus för att få hans 3-månadersvaccinering och ha ett så kallat mammasamtal med Eva.

För övrigt så är mina planer för idag att försöka handla lite och städa. Jag har inte alls kommit så långt som jag hade velat med nånting. Jag har inte ens fått upp julgardinerna än och det är ju snart för sent typ... *suck*

Men men, jag ska inte traggla mer om sånt. Det är sig ju likt här att det inte händer så mycket som jag skulle önska. Är bara tråkigt att tänka på och säkert ännu tråkigare att läsa om :P Vi sätter punkt här tror jag. Nu är jag iallafall ikapp med bloggandet för en stund.

1 kommentar:

Marie sa...

Gôtt att diskmaskinen fungerar igen :-)
Och vilken tur att ärrbildningen kommer gå tillbaka så småningom också.
kram :-)