söndag 13 juli 2008

Tbx.

Får nog försöka skärpa till mig med mitt bloggande lite, jag vet att det iallafall är en person som gärna läser min blogg och tycker det är tråkigt när jag inte skriver *vinkar till Marie*

Har inte varit på nätet så jättemycket den här senaste veckan (eller 1½ kanske). Jobbat mycket och när jag suttit vid datorn så har jag mest spelat Sims2. Är så lätt att fastna i det där tycker jag... Hade en period när jag var gravid med Robin som jag simsade jättemycket och nu har jag köpt mig spelet och har haft en period igen. Sånt är livet =)

Vi får väl se hur mycket jag hinner blogga just nu, det beror på när lillemannen kommer hem. Han är med sin farmor och farfar till en av farfars arbetskollegor och tittar på hästar och en hundvalp.

Förra lördagen var vi på Rasmus dop i stora kyrkan. Det var jättefint, iallafall det jag hann med att koncentrera mig på det. Jag och Jessica åkte själva tillsammans med barnen och att passa Robin helt "själv" är inte så där jättelätt just nu. Han har hamnat i en trotsperiod som heter duga... Det var skönt när det äntligen var dags för oss att åka hem igen får jag säga :P Något som var tråkigt var att det var någon mer som köpt en likadan doppresent som oss, men tur i oturen så öppnades iallafall vår först *ler*

Igår kom vi på ett nytt sätt att försöka få bukt med Robins trots och det att han inte lyssnar. Först varnar vi honom att gör inte du som vi säger nu så tar vi den och den leksaken/filmen för dig och lyssnar han inte då så åker grejerna in i klädkammaren och upp på en hylla. Just nu står hans Bobby Car, en leksaksbil, ett lejon och hans film Lejonkungen 2 där inne... Och när han är duktig och gör som vi säger så får han välja en sak att få tillbaka. Tror det kan vara ett ganska bra sätt och så funkar det ju åt båda hållen liksom, som både belöning och bestraffning. Vi får väl se om nån vecka eller så hur det har gått.

Imorgon ska jag, Robin, mamma och Marie åka till Rottneros Park på en dagsutflykt. Det kommer bli trevligt det.

Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva för tillfället, men jag återkommer. Jag lovar Marie ;)

Inga kommentarer: