onsdag 2 juli 2008

På väg att bli torr

Igår var vi alltså ner till Caroline, Johan och deras son Jonathan för att planera Kolmården-resan. Nu har vi bokat biljetter och plats på Vildmarkshotellet. Jag, Peter, Robin och Johanna ska bo i en svit med afrikatema. Vi tänkte att vi faktiskt kan unna oss lite extra nu när vi faktiskt har pengar (vi får ju en summa av Peters farmor som sålt sitt hus) och då lägger vi lite extra på upplevelsen. Man vet ju inte när man kan göra det nästa gång och jag har då aldrig bott i svit nån gång, så det ska bli riktigt roligt.
Och jag tycker inte att det var så otroligt farliga pengar heller med tanke på allt som ingår... Sviten, inträde till Kolmården i 2 dagar, safariparken, delfinariet, marine world, Bamses värld... Alltihop för ungefär 4900:- och då är det ju för både mig, Peter och barnen. Helt okej!
Vi tog helgen den 16-17/8 som vi pratat på tidigare. Så nu är det bara att vänta. Jag tror att jag tycker det är lika roligt som barnen *haha*

Idag ska jag och Robin åka ner till min vän sedan barndomen, Camilla, och hennes familj. Var dels längesedan vi träffades och dels så har inte Robin träffat bebisen Rasmus ännu. Om jag räknar rätt så är han väl ca 3½ månad nu så det är väl på tiden att Robin får träffa honom med. -Då ska jag klappa bebisen och prata me'n, säger Robin när jag har berättat att vi ska hälsa på snart.

Sen måste jag bara berätta att Robin är jätteduktig att gå på toaletten nu och både kissa och bajsa. Och blöjan har varit i stort sett torr på morgonen några dagar i rad nu. Känns kul. Kanske inte så intressant för andra, men det är stort för mig. Och det är ju på tiden för Robin med, han är ju snart 3 år...

Inga kommentarer: