söndag 6 mars 2011

Skithelg (bokstavligen).

Så har ännu en helg gått förbi. Bara så där. Och det här var inte en helg så som jag hade tänkt den... Vaknade nämligen med världens magsjuka igår morse och sen var jag hur dålig som helst hela dagen =/ Linus började redan i förrgår med sin och fortsatte igår. Robin spydde ett par gånger på kvällen, men det verkar ha varit allt för honom iallafall.
Idag har vi varit friska, men nu är det Peter som mår riktigt dåligt. Det har inte dragit igång nåt speciellt på honom så att han måste springa på toa än, men det är nog på g som det verkar...
Usch och fy...

Så den här helgen har bara passerat till ingen nytta alls... Mest soffläge för allihop.

Men så är livet ibland.

Skönt iallafall att det var snabbt övergånget och att man slipper må så där som igår någon längre stund. För det var verkligen överjävligt...

Imorgon blir det en "ledig" dag extra iallafall, då man ju ska stanna hemma 48 timmar efter sista symtom och det är ju inte förrän imorgon kväll den tiden gått för varken mig eller ungarna. Tråkigt att inte kunna utnyttja det fina vädret som varit (och säkert blir imorgon också), men får väl passa på att försöka få nåt gjort här hemma istället. Som jag hade tänkt hinna med den här helgen och som inte riktigt blivit gjort av ovan nämnda orsaker... :P

Nu avslutar jag den här veckan nedkrupen i sängen med mina sovande söner (Peter sover uppe på soffan ifall han får börja springa i natt) och en veckofinal i BigBrother som börjar om en stund =)

2 kommentarer:

Marie sa...

När man spenderat helgen med att vara sjuk så önskar man att helgen var lite längre sen :-)
Till och med jag som varit frisk önskar att helgen vore längre :p

Milla sa...

Stackars er som råkat ut för den hemska MAGSJUKAN! Hate it! Hoppas ni blir friska snart igen allihop. :)