torsdag 2 december 2010

Mer vård av barn.

Idag måste jag säga att jag haft en riktigt bra och mysig dag, med mina älskade barn. Bortsett från både magsjukeblöjor, kaskadspyor och förkylningar då...

Jag hämtade ju hem Linus från dagis med magsjuka i tisdags och idag ville även Robin stanna hemma från dagis för att han är så förkyld och inte kände sig pigg.
Strax efter frukost nån gång så gick jag in i vardagsrummet med Linus på armen och väl där inne så bara sprutade spyorna ur honom som en fontän. Två rejäla duschar blev det över mig, honom själv och golvet. Soffan klarade sig inte heller. Först blev jag lite smått panikslagen och tänkte på HUR I HELA FRIDEN SKA JAG KUNNA STÄDA UPP ALLT DET HÄR MED LINUS HÄNGANDES I ENA BENET OCH KRÄLANDES I DETTA??!!
Men så samlade jag mig och tog en sak i taget. Gick till badrummet och fick av mig nerspydda kläder och Linus i duschen. Sen löste sig resten tack vare att Robin var hemma. Han fick bada med lillebrorsan och hålla koll på honom i badet, medan jag kämpade med städningen. Plus att jag ändå fick springa fram och tillbaka mellan det och barnen för att ha koll jag med då, men jag lyckades få städa undan iaf.
Men gud vilken tur för mig att han var hemma stora grabben också!

Annars har dagen rullat på och det har varit lugnt och mysigt mesta delen av tiden. Inga fler spyor och båda sjuklingarna har varit riktigt snälla och goa. Inte alls särskilt mycket bråk idag från varken min eller deras sida och det känns gôtt =)

Den perfekta avslutningen kom ikväll när Peter stack iväg för att repa med Fredda, och jag och barnen kröp ner i vår säng i väntan på julkalendern. Det var faktiskt en ren chansning för vanligtvis brukar det inte kunna bli någon vidare lugn och ro när de två trollen ligger bredvid varandra, men idag gick det hur bra som helst! Linus låg lika stilla och tittade lika intresserat på tv som sin storebror och stämningen var hur mysig som helst!

Nu sover de båda snuttisarna så sött där nere i vår säng, medan jag varit uppe en stund nu för att äta och kolla nätet. Dock tror jag att det snart blir att krypa ner för mig också. Kanske.

Älskar er mest av allt mina söta små busungar!! Hoppas ni blir friska snart och att ni inte smittar ner mig! ;)

1 kommentar:

Marie sa...

Bra att det var en bra dag trots sjukheten :-)

Ja hade dom varit oätliga hade jag nog gjort mer än muttrat *s*