måndag 21 juni 2010

Nystart.

Hej på er!

Nu har jag varit borta ganska länge igen, eller hur? Jag vet inte vad det har blivit med mig. Jag har hängt mycket på facebook iof, men det är ju ändå inte samma sak som att blogga. Jag lovar att jag faktiskt ska försöka att komma tillbaka nu...

Mycket har så klart hänt den senaste månaden, men det får väl bli ett litet glapp ändå här i historien. Jag orkar bara inte gå tillbaka och försöka återge allt. Vi börjar på en ny kula här istället annars tröttnar jag bara direkt igen.

Idag är det måndag iallafall och det är starten på en ny vecka. Själv tycker jag att det känns som fredag, men kommer på att det inte är riktigt sant eftersom Robin är på dagis och det är han ju inte på fredagar. I eftermiddag ska han ha med sig Jonathan hem. Det blir roligt för dem för det har de väntat på länge. I onsdags hade de bestämt att han skulle med, men jag fick snällt förklara att det måste ju vi föräldrar göra upp om först :P Men nu ska de få som de vill iallafall innan de tar sommarlov. Jonathan gör sista veckan nu tror jag och Robin går måndag och onsdag nästa vecka också. Tror jag. Jag har inte riktigt bestämt mig än, för han börjar simskolan på måndag också och den startar 13:30 och Robin är ju på dagis till 14:00 vanligtvis. Så jag vet inte om han ska få vara ledig helt, eller om han ska få gå kortare dagar bara. Vi får se.

Annars har det nog blivit sommar nu också, vilket känns riktigt härligt. Peter jobbar dock ungefär 3 veckor till innan det är dags för semester. Våra planer för sommaren är inte många, men i juli ska vi iallafall åka till Parken Zoo i Eskilstuna med barnen och fam Nilsson/Carlsson. Det ska bli roligt. I fjol var vi ingenstans eftersom jag var höggravid och inte orkade direkt, men annars har vi ju sagt att vi ska försöka komma iväg nånstans varje år för barnens skull. För två år sedan var vi till Kolmårdens djurpark och för tre år sedan var vi på Borås djurpark. Jag tycker också att det är roligt att komma ut och se lite olika ställen.
Jag är lite orolig för vad Linus kommer tycka om bilresan till Eskilstuna, men det får vi väl ta då.

Linus utvecklas förresten i en rasande fart och just nu så håller på att både försöka lära sig att gå och prata samtidigt. Det är full fart här när han är vaken. Han är inte stilla en sekund. Det är både roligt och jobbigt. De senaste dagarna så har han börjat peka på allting och så säger han "Dä!" och så ska man berätta vad eller vem han pekar på. Och frågar man honom var lampan, mamma, pappa, Robin, vovven o.s.v. är så pekar han på rätt och säger "Dä!"
Han är för söt =)

Och otroligt nog så har jag kunnat skriva så här långt utan att han vaknat för en gångs skull... Men det är nog lika bra att jag avslutar ifall ;)

Hoppas ni har det bra och att ni kommer tillbaka och börjar läsa och kommentera hos mig igen så jag blir peppad att stanna :P Kram!

4 kommentarer:

Marie sa...

Ja jag är här inne och kollar varje dag jag.

Kolla igenom mallarna och se om nån passar dig, var faktiskt lite kul att sitta och fixa till lite :-)

Kul för Robin att börja i simskola, passa väl honom som är mer i vattnet än på land under sommaren *s*

Fränt att Linus försöker göra två saker samtidigt *s*

CarpeDiem sa...

skönt att ha dig tillbaka i bloggvärden ;)

kul att Robin ska börja simskolan föresten. håller tummarna att det blir varmt väder även framöver så det blir badvänligt.

Milla sa...

Välkommen tillbaka. :)

Malin sa...

Va kul att du har börjat blogga igen!

Brukar läsa din blogg men e alltid för lat för att orka ge en kommentar ;)

Kram på dej!