söndag 26 juni 2011

Pigg sjukling.

Robin har varit sjuk sen i torsdags. Efter jobb, dagis och middag ville han ut och cykla och det skulle han få göra. Han gick på toaletten och kom tillbaka och lade sig ner i soffan och verkade inte alls bra. Plötsligt var han jättetrött och klagade över att han hade ont i huvudet, nacken och att det gjorde ont när han svalde. Jag tempade honom och fick resultatet 38,7...
Dagen efter, på midsommarafton, var det planerat att äta middag hos mamma och senare grilla hos svärföräldrarna på kvällen. Robin var "frisk" utan feber hela förmiddagen men hade fått febern tillbaka precis innan vi gav oss iväg till mamma. Eftersom han var pigg i övrigt genomförde vi våra planer ändå då vi tyckte att han lika gärna kan ha feber där som hemma. Så länge han håller sig lugn gör det ju varken till eller ifrån. Så vi hade en jättetrevlig dag och kväll, men fick åka hem ganska tidigt då Robin blev väldigt trött och hängig på kvällen igen.
Likadant var det igår, Robin vaknade utan feber och fick tillbaka den senare på dagen. Likaså idag. Han var frisk när vi åkte in till stan för att köpa skor och hade feber när vi kom hem.

Jag vet inte vad det är för mystisk sjuka han har fått. Han känner sig ganska pigg, men febern vittnar ju om att något är fel. Och halsontet så klart. Och så ser man på hans ögon att det inte står riktigt rätt till heller. Det är synd om honom eftersom han inte känner sig speciellt sjuk, men ändå måste försöka förstå att han är det och hålla sig någorlunda lugn...

Imorgon får han vara hos farmor istället för på dagis så att jag kan jobba. Och det är ju tur med tanke på vilket kaos det skulle bli om jag var borta nu. Våra vikarier är så gott som upptagna med annat nu när semestrar och annat börjat och min arbetskamrat går ner till 50% från och med imorgon då hon har en "frusen axel" och blir sjukskriven deltid... Herregud vad jag längtar till semestern nu så man slipper bry sig om hur det ska gå ihop ett tag...

För övrigt så är jag "repänka" nu igen då gubben är iväg och just repar. InMeHead har en del att stå i och det lär ju inte bli mindre framöver nu när de börjat spela ute bland folk.

På fredag spelar de på Cheers igen och jag har fullt upp med att försöka få någon att gå dit med. Det ser mörkt ut...
För så gott som första gången på evigheter blir vi helt barnlediga över natten så det vore ju verkligen roligt att kunna passa på att gå ut och ha lite roligt utan att behöva skynda sig hem till sina sovande barn. Att bara kunna lägga sig och sen sova ut på morgonen med.
Men men, i allra värsta fall får jag väl gå själv och hoppas att jag träffar på någon jag känner. Lite jobbigt, men dit ska jag hur som helst.

Nu blir det lite facebook & FarmVille medan jag väntar på att Peter ska komma hem och att tvättmaskinen ska bli klar.

Inga kommentarer: