måndag 28 februari 2011

Trassel.

Helgen har gått fort och nu är det redan måndag kväll. Veckorna bara susar fram, trots att det mesta inom mig känns rätt trögt emellanåt. Det är konstigt, men så är det iallafall.
I lördags hade lilla Embla sitt namngivningskalas, men tyvärr så kände jag att jag inte orkade med det. Visst orkar jag träffa folk, men mitt psyke sade mig redan i början av veckan att jag nog skulle låta bli att gå på kalas. Det som kändes mest jobbigt när jag tänkte på det var just att trängas och se glad ut och tvingas hitta saker att säga, kallprata, till en massa folk man inte känner. För Embla har en stor släkt och det brukar alltid vara mycket folk hos familjen när de har kalas. Visst ville jag fira Embla, och det får jag väl försöka göra på mitt eget sätt framöver istället, men det var inte värt att utsätta mig för det när det kändes så jobbigt. Annars brukar jag alltid gå iväg även om jag inte villorkar på olika saker, men nån gång mås
te man kanske tänka lite mer på sig själv. Men visst känner man sig lite taskig... =/

Idag har jag, Robin och mamma varit iväg på bio i Folkets Hus. Vi såg nya Disney-filmen "Trassel" och den var riktigt bra. Den bjöd på många skratt och lite sorgligheter (men som alltid ordnar sig i slutändan). Det är så roligt att gå på bio med Robin för han uppskattar det
alltid så mycket och sitter så nöjd & go där i mörkret bredvid. Och det bästa är ju så klart när han skrattar så härligt och lyckligt åt saker som händer. Det är mammas (ena) hjärta det =)


1 kommentar:

Marie sa...

Jo men man måste få tänka sig på sig själv ibland också, så jag tycker du gjorde helt rätt :-)

Kul att Robin gillade filmen :-)