måndag 16 augusti 2010

Veckorna.

Tiden går fort och det är redan över en vecka sen jag skrev något här...
De största händelserna under veckan som gått var väl veterinärbesöket med katten i onsdags och Superhjältekonserten i lördags. Kan hända vi gjorde nåt mer under veckan men då är det redan glömt :P

Veterinärbesöket tog som vanligt flera timmar trots att man hade en bokad tid. De låg efter i planeringen och det dröjde säkert närmare en timme innan vi fick komma in. Lite prat med veterinärerna och sen en evighets väntan när de gått iväg med katten och sederat henne för att ta prover. Suck... Jag vet inte vad som tog sådan tid, men bl.a. så hade de behövt sticka henne i alla fyra benen för att blodtrycket var så lågt när hon var sövd.
Jag hade Robin med mig och det var på både gott och ont. Det är ju inte så där jätteroligt för en liten kille att mest sitta och inte ha något att göra i evigheter så han blev ganska irriterad och gnällig efter en stund där. Men hade jag inte haft sällskapet så hade det garanterat känts som TVÅ evigheter för mig, så man får vara glad för det.
Hur som helst så är man återigen så gott som utfattig pga husdjur och väntar nu på provsvar som de ringer med på torsdag. Hoppas det inte visar något särskilt. Pälsen har ju faktiskt växt ut på katten igen och att hon tappade den kan ha berott på att hon helt enkelt inte mått bra eller varit stressad av någon anledning. Här hemma kan jag inte komma på att det hänt nåt särskilt, men man kan ju inte så noga veta om det händer henne något när hon är ute och ränner. Hur som helst så tycker jag att hon verkat piggare igen den senaste tiden också, gladare och mer livfull liksom, så just nu känns nästan det där besöket ganska onödigt... Men men, det är som det är. Och hon har ju magrat ganska mycket i sommar så det vore ju ändå skönt om man kunde få några svar kring det. Vi får väl se.

Sen var det ju Superhjältekonserten i lördags då. SuperSnällaSilverSara och Stål-Henrik i Mariebergsskogen. Och den var verkligen jättebra!! Många skratt för både vuxna och barn. Jag är verkligen glad att vi gick på den och jag tror Robin var nöjd han med. Han skrattade iallafall så gott så =) Värt varenda krona.
Vi såg ju litegrann av det när vi var i Eskilstuna för de var där den dagen, så jag tänkte att det nog skulle vara bra, men det var till och med ännu bättre än jag föreställt mig. Kul!

Idag har vi knappt gjort nånting, bara varit hemma och inne, men det verkade som att barnen också behövde en sådan dag idag. Båda två har varit jättesnäll och goa och det har inte varit något som helst gnäll över att det är tråkigt eller att vilja leka med en kompis. Inte ens något sug efter att gå ut och cykla eller något sånt.

Under resten av veckan så blir det väl att ligga i och städa och ha sig, så det är fint tills det är dags för månadens tjejträff som är en kräftskiva hos mig... =)

Lite planer för veckan.
Tisdag: Äta kvällsmat (våfflor) hos mamma
Onsdag: Hälsa på pappa på dagen. Robins fotboll börjar igen 17:30.
Torsdag: Provsvar från veterinären.
Fredag: Vet ej. Handla lite inför kräftskivan och helgen.
Lördag: Augustis tjejträff 17:30 (kräftskiva hos mig)
Söndag: Vet ej.

Antar att den här veckan kommer att gå lika fort som den senaste gjorde. Och vips så börjar Robin på dagis igen. Och jag ska ringa vår chef och förbereda inför att komma tillbaka och sen ska jag ringa kommunen och höra hur det går med Linus dagisplats. Jag vill ju gärna att han är inskolad och klar när jag ska börja jobba...

Nog om det, nu ska jag lägga ner här och se några avsnitt av Weeds innan jag går och lägger mig. Peter har laddat ner alla avsnitt åt mig från första början. =)

Natti!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hoppas som sagt att det inte är något allvarligt me Liza! Håller tummarna på att provsvaren e bra :)

Jag får se om jag orkar komma på kräftskivan på lördag, jobbar hela helgen.. Slutar 18.15 på lör så isåfall dyker ja upp vid 19- tiden :) Fast blir inga kräftor för min del, haha ;) men lite trevligt sällskap o "tjejsnack" e ju aldrig fel :p

Kramis

Milla sa...

Åh, tack! jag behöver alla hållna tummar jag kan få! :) Tack&bock, Nu gäller det bara att först och främst komma frma och få en tid. Det verkar lättare sagt än gjort. :(
Ha en trevlig helg! :)